MILOS UTVECKLING



Min elldeles egna lilla sötkorv!!

Jag måste ju hela tiden uppdatera om Milos framsteg i "prata" världen. Guuud, varje dag ploppar det ut nya ord och vi förstår vår bebis bättre och bättre för varje dag. Den här fasen är ju helt otrolig egentligen, dom upptäcker ju hela livet i det här skedet. Att dom kan konversera med sin mamma och pappa och faktiskt göra sig förstådd.

MILOS ORD JUST NU (de nya som ploppat):

KAKUSCH = Traktor

GÅT = Tåg

KISSE = Katt

OOOOOSCHT = Ost

GÅS = Smörgås

BÅTEN = Båt

GOGICKE = Motorcykel

BRUM BRUM BIIII = Bil

DESS = Häst

KOJJA = Kossa

Det är det jag kan komma på nu, det roliga är att imorgon kan vi märka att 2 ord till landar. Det gäller bara att kunna utläsa vad det är han försöker säga. Han blir ju förbannad när man inte fattar heller... :) Han är som sin stackars moooor! :/

Det är så spännande att följa honom just nu! Semestern kommer göra massor.

FAVVOLEK:

Han ÄLSKAR att läsa böcker, favvosar är djurböcker och böcker med bilar och båtar i. Hans favvoleksak är hans gigantiska lastbil, minns ni den?



Den här rackaren är GIGANTISK. Den är typ en meter lång och 50 cm hög. Den här springer han efter i 300, fram och tillbaka över golven. Han gillar oxå sin gåvagn, den stoppar han full med leksaker, snuttefilt och napp och så springer han fram och tillbaka.

Att hälla grejer är oxå favvosysselsättning. I badet har han en fisk som man kan fylla med vatten och spruta ner hela badrummet, det är en höjdare. Nåt som inte är så kul är när han häller ur all sin dryck.... well, typ 200 ggr per dag numera. :)

Nu ska vi snart åka och handla. Favvosysselsättning då är att stå i själva vagnen....

Puss på er ♥

(p.s: Är i ett bloggstim känner jag, helt plötsligt har jag tid och tycker att det är skitkul ;))




Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback