Är jag allergisk?



Godmorgon puppor!
Jag börjar dagen med att faktiskt på allvar undra om jag är allergisk?
Har ju haft en period nu med kliande i ETT öga, nästappa/rinna på
morgnarna och en del ATJOOOO!




Det är kanske inte konstigt att jag undrar. Jag har haft ETT öga som kliat så jag knappt kunnat ha lins i det ögat, det har kliat både i och liksom i ögonfranskanten, ibland har det andra oxå kliat. På morgnarna är jag mer eller mindre snuvig. Jag nyser en del oxå utan att liksom bli förkyld på riktigt! Det här med ögonen försvinner emellanåt för att ibland komma tillbaka och klia som helvetet själv. Sen känns huden kring ögonen nästan tunn, jag får liksom ont i huden till slut.

Är man allergisk då? Pollenallergisk? Å vadå, blir man det bara sådär huxflux, jag antar det! :( Gjorde ett test på den ----------HÄR sidan! Vet faktiskt inte hur jag ska tolka det eftersom jag liksom inte kunde svara exakt på frågorna. Jag som HATAR tabletter av alla de slag vill ju helst inte äta nåt. Jag är ju mer eller mindre lite "knäpp" när det kommer till det där. Jag har dock blivit lite bättre och tuffare, så numera äter jag både Alvedon och Ipren utan att tänka, det är ett framsteg ska ni veta! Förr har jag genomlidit hemsk mensvärk och vidrig huvudvärk och tänkt att "Äsch, det går ju över!" Men varför lida i onödan insåg jag väl till slut! :(

Ja ja, nu undrar jag i alla fall om jag drabbats av någon form av allergi??



Enligt astma/allerigförbundets schema så borde det vara GRÄS jag är allergisk emot om jag tittar tidsmässigt.

FAN ska man hinna bli 38 innan man blir pollenallergisk? Både Thedde och Elliot är lite allergiska såhär års. Elliot så pass att han äter tabletter. Stora barnens pappa är allergis sen många år tillbaka....

Jaja, man kanske måste se över det här med tabletter i alla fall nu?

Kommentarer
Postat av: ulrica

Det låter precis som när jag upptäckte att jag var gräs-allergiker och det "blev" jag förra året så det går tydligen alldeles utmärkt att bli det hux flux trots att man är vuxen :(.



Jag skulle råda dig att testa någon receptfri allergitablett och se om besvären försvinner, trots att du är piller-anti. Jag är precis lika anti som du mot tabletter, men jag testade Cetrizin och märkte att jag blev mycket bättre så det var värt den lilla tabletten.



kram Ulrica

2010-07-19 @ 09:56:22
Postat av: Nina

Hmmm.. just nu har jag en bra period. KÄnner inget i ögonen och så... men tror att jag drabbats faktiskt. Blir det värre så har jag faktiskt köpt just dom där tebletterna :) Festligt...



KRAM ♥

2010-07-20 @ 08:44:34
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback