Någonting har hänt....

Godmorgon bloggvän. Igår var vi hos exet (barnens pappa) och firade hans 41 årsdag. Träffade fd svärisarna och fd svägerskan med familj! Vi har oxå en fin kontakt fortfarande, jag och husbandet är alltid bjudna på alla kalas både till fd svägerskan och fd svärisarna. Husbandet och jag är lika självklara som ungarna. Fan så fint det är det där... jag är glad över det. Och jag tror att dom oxå känner att det här var det bästa för alla parter, jag och exet är bättre människor när vi inte lever tillsammans! Nog om det....

Nåt annat kul då? Hoppas ni haft en bra natt med mycket sömn och massor med härliga drömmar. Jag älskar att drömma fint, dock så är inte det de vanligaste när man blir avbruten i sin sömn men det händer att jag oxå drömmer! :)

Vet ni vad???

VI HAR FÅTT RUTINER

Det är inget vanlig här hemma och jag vågar nästan inte skriva det men så är det.

Såhär ser dygnet ut för Milo nu (det är fortfarande ca tider:

06.30 Vaknar för morgonen.
11.30 Somnar för middagsluren.
12.30 Vaknar till mitt i middagsluren, är trött och lite ledsen, lägger ner honom och han somnar om.
13.00 Vaknar ur middagsluren, är fortfarande trött men går inte att få o sova igen.
13.00-17.00 Är lite smågrinig hela tiden. Här krävs det mycket av mamma, mycket lek och stoj helst.
17.00-18.30 Är dödstrött men inte mogen för att sova.
18.30 Nattas med välling och somnar för natten.
20.00-24.00 Vaknar till allt från 1 - 5 ggr men somnar om direkt när han får nappen.
24.00 Välling
03.00 Välling och förflyttning till vår säng.
06.30 Vaknar för morgon.

Sammanfattningsvis är det mycket välling nattetid, när vi började skita i att ta bort vällingen nattetid och bara gjorde som han ville fick vi in rutiner så jag vet inte? Ungen äter ju normalmycket dagtid och vi har försökt med allt där så nu får det vara så... har diggar välling och vi får väl borsta tänderna som helvetet själv nu istället!

Jag kan bara känna att jag är ÖVERLYCKLIG med litet uns till rutin. Det är helt sjukt så skönt det är att veta ungefär-tider med allt. Det är liksom första gången som vi får in en rutin som håller ungefär för hela dygnet.

*intalar mig själv gungandes fram och tillbaka på en stol* "Det kommer en natt när han sover hela nätterna utan att vakna en endaste gång-det kommer en natt när han sover hela nätterna utan att vakna en endaste gång-det kommer en natt när han sover hela nättern utan att vakna en endaste gång"!!!!



Sommarbild på han som inte gillar sova hela nätterna....




Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback