Morgonpromenad CHECK!

Godmorgon vänner!

Hoppas ni haft en bra natt med mycket sömn, jag har haft en hyfsad natt med hyfsad sömn så idag finns egentligen ingenting att klaga på. Milobebis sover mycket mellan oss just nu och vi märker att allt blir lite lugnare så, förr vägrade han ligga bredvid oss men nu känns de som han blir lite tryggare och sover lite mer på det sättet. Ok, då kör vi 10 år till med bebis i sängen. Elliot slutade sova bredvid mig ca ett halvår innan Milobebis föddes, min lott i livet är nog att ha en unge i sängen. Kanske är lika bra, det blir automatiskt lite mindre risk för fler bebisar på det sättet! Husbandet, din och min tid kommer när vi är slappa, gamla, ännu fetare och ännu tröttare! ;)

Jag har i alla fall denna morgon varit ute på morgonpromenad på 45 minuter, ASSKÖNT men ganska så kallt. Jag var påklädd till tänderna så kylan kändes inte så mycket mer än i ansiktet. Dock så ser man ut som en snögubbe av allt man andas, det tillverkas ju frost i håret, på mössan, påögonfransarna och på jackan i fram. Hundarna jag mötte idag såg livrädda ut när jag ångade fram, jag förstår dom... inte varje morgon man möter en frustande snögubbe med frostat hår längs vägarna.

Dagens låt att sjunga högt till idag blev "Jag är glad att det är över" med Ratata. Ni vet att Roger på RIX FM har separerat så då hade han hittat en bra separationslåt att lyssna till. Jag vråla utan att tänka.... som vanligt, så sorry ni som cyklade förbi mig idag!








I hallen denna morgon efter promenaden....


Kommentarer
Postat av: Cian

Duktig du är



Jag har ju fått ut och knata tidigt innan jobbet denna vecka då vi är hundvakter...Jäklar vad skönt det är..De promenader jag tycker sämst om är kvällstrippen när man bara vill lägga sej..snark då suger det hästballe att behöva ge sej ut i kylan



Pöss söt

2010-01-14 @ 09:28:32
Postat av: Nina

Ja fyyy faaaan för kvällsprommisar när man är svintrött! Det är nog en av de stora anlednignarna till varför jag aldrig kommer att skaffa mig en hund. Det suger hästballe som sagt! Fniss, alltid så kul när du använder dig av det uttrycket! :D



Visst är det ljuvligt på morgonen, snacka om uppfriskande!



PUSS

2010-01-14 @ 09:49:27
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Håller med er, man behöver den där uppfriskande promenaden på morgonen. Liksom Cian så har ju vi vovven som måste ut så det är bara att ge sig iväg oavsett väder... skitjobbigt ibland men man vet att det är skönt bara man kommer ut!:-)



Ha en bra dag vännen!!!

2010-01-14 @ 10:38:36
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Nina

Återigen, IMPAD av hundägare!!! :)

2010-01-14 @ 12:24:23
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback