Godmorgon FREDAG!

Välkommen underbara FREDAG. Veckan börjar nalkas mot sitt slut igen och snart har vi en skön helg framför oss. Vår helg bjuder på innebandy och förhoppningsvis lite softa oxå. Veckorna går i vanlig ordning alldeles galet fort. Nåt jag inte berättat är att vår Milobebis fått dagisplats. Det är ett dagis som ligger alldeles i närheten av oss, det ser jättemysigt ut på utsidan med söt trädgård med äppelträd. Huset ser ut som en stor villa, gult med vita knutar. Detta var ett allergidagis tidigare men det har numera tagit bort, det hade ju inte gått annars eftersom vi har en tjock-katt.

Tänk.... vår Milobebis har blivit så stor så att han snart ska knata runt på dagis. Det känns faktiskt helt sjukt. Husbandet tror jag tar det allra hårdast. Han VILL inte att Milo ska behöva gå på dagis.
"Nina, ska vi liksom lämna han där och så ska han vara där själv hela dagen?" fråga han mig igår. "Eeeh, ja hjärtat, jag vet att det känns konstigt men så är det ju för dom flesta barnen!" försökte jag lugna honom. Han får en sån där blick som betyder att han mår riktigt dåligt över nåt han inte kan rå över. Han måste lämna sitt barn där. Men jag tror att alla föräldrar går igenom det här. Jag gjorde det med dom 2 stora, FETMYCKET. Det tog rekordlångt tid att skola in båda dessutom. Thedde tog 4 veckor och Elliot tog 6!!! veckor. Nuförtiden kan man skola in ungarna på 3 dagar. Det är olika från dagis till dagis. Som det ser ut i nuläget är det husbandet som ska skola in Milo på dagis. Det kommer gå jättebra, och min erfarenhet med alldeles för lång inskolning med dom stora grabbarna säger mig att jag kanske inte är så bra på det där med inskolning? :) Jag hade dagmamma till dom stora och hon sa alltid att jag skulle ringa tillbaka efter 5 minuter för att höra att dom lugnat sig när jag lämnade dom. Det gjorde jag... men jag hörde gallskrik direkt när hon löft luren, i flera jävla veckor höll det på. En morgon bara grät jag när jag åkte från dagmamman, jag hade fullt med tårar i ögonen när jag kom till en korsning och såg inte tanten på cykeln som kom från vänster. Jag körde rakt på na!!! Hon ramla omkull och cyklen var helt krokig. Jag ut gråtande och lyfte upp henne, kroka tillbaka cykeln gjorde jag oxå och hon hoppa upp på den igen och cykla iväg. Vi var nog båda JÄTTECHOCKADE. Jag vet än idag inte hur det gick, men med tanke på att hon cyklade iväg så kan det väl inte ha varit så farligt.

Så... nu sköter husbandet det där! I februari börjar inskolningen. Inga fler överkörda tanter på cykel....


Nu lite bilder på vår Milobebis










Kommentarer
Postat av: ulrica

Min närmaste väninna har sina två barn på samma dagis och jag tror att dom trivs jättebra med det. Dock är ena barnet jätteallergisk mot pälsdjur och måste äta mer än dubbel dos medicin varje dag numera pga att dom tog bort allergi-spärren där. Lite synd för dom allergiska barnen tycker jag att det inte finns något dagis alls längre som har den servicen.



Det är helt galet hur fort tiden går, att lilla Milo redan ska börja dagis :). Stora killen!!



Ikväll är det dansdags på TV, har du laddat dansskorna, chipsen och tjocka kuddarna i soffan!

kram Ulrica

2010-01-08 @ 08:11:53
Postat av: Alexandra

Då tror jag bestämt att Milo bebis blir dagiskompis med Fruviksells son, va kul!:-)



Tänk va fort det går. redan dagis dags liksom. Minns när du skrev täta inlägg om dina förvärkar coh liknande...



Tack för fina och stöttande i ord i min blogg.

Ha nu en underbar helg vännen!

Puss o Kram

2010-01-08 @ 08:19:00
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Dagis är en av de anledningarna till att jag bara har två barn...jag sa till min man- Jag kan gå upp 1000ggr på natten bara jag slipper dagis- packa grejjor-lämna barn- packa upp gejjor- glömt nått hemma- bli klassad som dålig mamma som har noll kolla- hämta barn- packa gejjor - hem och sen packa upp VARJE DAG!!!!



Men- det går säkert bra för er :-)



Nej nu måste jag rusa- har första danspasset nu- andra efter lunch och tredje strax för Lets Dance börjar... man vill ju liksom hänga med och få den rätta känslan... hehe



Tjinge-ling

m&m

2010-01-08 @ 09:18:41
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Med Nova tog det typ 2 dagar sen fick jag gå ifrån dagis för hon var så trygg där.... så det gick snabbt! Tror inte heller det kommer vara problem med Elton, eller jag hoppas inte. Dock har vi inte sökt dagis förens från mars... men jag kommer nog ringa barnomsorgen här i stan och skjuta på det i ytterligare 2 månader! Vill vara hemma så länge som möjligt!

kramis

2010-01-08 @ 09:53:36
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja inskolning är ingen höjdare när man ska lämna sitt lilla lilla knytte tycker man. Men oj så givande det är för både barnet och föräldrarna. Max utvecklas i ett rasande tempo och bara älskar dagis!!



Appropå jobb... Ser att du gör jätemkt fina saker. Kanske är det nått du kan utveckla mer och leva delvis på iaf??

2010-01-08 @ 11:40:07
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Nina

Ulrica: Jahaaa... du ser, liten stad... då hamnar ungar på samma dagis till höger och vänster, skönt o höra att hon verkar nöjd! Ja, jag var på väg att tacka nej till erbjudandet eftersom vi har katt, synd att det inte finns tillräckliga resurser till allergiska barn!

Ikväll är vi laddade till tänderna... jihooo!! :)



Nenne: Jahaaaaaaaaaa...går hennes kille där?? Visst går det fort, nyss åkte jag ju till BB liksom!

Såklart vi stöttar gumman, alla varandra.... KRAAAAAM



m&m: Usch.... prata inte ens om det. STRESSIGA morgnar med dagislämning är ingen hit.. men det är sex år, sen är det skola! ;)



Agnieszka: Ja, jag har vart hemma i 14 månader med Milo när jag ska börja jobba. Känns som lagom och jag är glad att jag kunde va hemma så länge. Nu ska husbandet få vara hemma en månad till och sen jobbar han halvtid första månaden Milo går på dagis för att få en mjukstart! KRAM



Tina: Ja, jag tror att det kommer bli bra för Milo, han vill ha stimulans och jag tror dagis med kompisar och leksaker och utelek kommer vara perfekt för honom.

Ja visst Tina, jag kämpar ju på med mina saker. Jag är inne på att köra lite dubbelt, i den mån man orkar.. sen önskar mna ju att man kanske kan leva på sånt här nångång. Än så läänge är det ju hobbynivå men drömmma måste man! :)

KRAM

2010-01-08 @ 14:51:31
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Rny

I kinda like it. Thanks!

2011-01-24 @ 14:58:39
URL: http://rny.blogimagine.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback