BACK TO BASIC

Gokväller i stugorna! Ja nu är då den efterlängtade fredagskvällen här. Sååå jäkla skönt!!! Veckan, som var den första riktiga veckan efter jul, har gått ganska så fort men man känner att det är riktiga veckor igen. Man behöver in i sina vanliga rutiner för att få det där vanliga flytet.

Som att duscha i raketfart, helst under minuten om det är möjligt. Man liksom kastar handen full med schampo, kastar in det i håret och löddrar upp det i 300 km/timmen. Sköljer av. Kastar i balsamet, inpackning är bara till för lyxiga duschar som får ta mer än en minut. Sköljer ur balsamet. Fyller handen med duschcreme, sen är det vax on-vaxoff på hela kroppen fast jäääävligt fort! Medans står Milo och håller i badkarskanten, har kör sitt tittut några gånger men sen ruttnar han ur och låter som han är i livsfara. Jag sjunger imsevimse och jag sjunger en kulen natt med yviga kroppsrörelser. Han ser chockad ut för en stund men sen är larmet igång igen. Jag sköljer av mig, kastar mig ur och torkar mig.

När man sen ska sminka sig då. Vi har ett skåp under handfatet, ja det är ett handfatsskåp kan man säga, som om det på något sätt skulle vara viktigt i sammahanget?! Eeehh... nåväl. Det skåpet SKA han in i till varje pris, MEN... det får han inte. Bara ibland när jag orkar hålla på och sitta bredvid och kolla vad det är han stoppar i munnen, har man bråttom är jag inte så road av att sitta där serru. När han inte får komma in i skåpet hänger han i mina ben och vrålar. Han blir först lite irriterad för att avsluta som riktigt jävla förbannad! Jag kastar på mig sminket, ibland märker jag precis när jag ska gå ut att jag bara sminkat ett öga, då får man improvisera och snabbt försöka göra nåt liknande det andra ögat.

Påklädning är lika med "En svettig historia som kan få en kavlugn människa att bryta ihop" berättelse. Milo HATAR att klä på sig, är det 20 minus är det inte riktigt rätt att skicka ut ungen i en strumpa, en body och en mössa. Det är ungefär det han pallar med, sen blir han arg, det är varmt, han vill undersöka saker, han vill röra grejer och framförallt röra sig. När jag fått på honom kläderna gäller det att ta världsrekord i att klä på sig själv annars kanske han hinner slita av sig nåt av det jag precis klätt på honom. Jag har vissa knep jag använder mig av dock och dom verkar än så länge funka. Som att sätta honom i vagnen och ställa honom ute, då är själva vyn trevlig att titta på i några minuter medan jag kastar på mig alla kläder.

När allt detta är klart så känns det som att den där duschen var högst onödig men förhoppningsvis så luktar håret fortfarande av schampo.

Nu ska Milo i alla fall nattas, och vi ska snart sätta oss för att äta TACOS.
Ha en mysig fredagskväll, själv ska jag kolla mitt första avsnitt av Lets dance. Jag, som suuuger på att hålla mig vaken, missade hela förra avsnittet. Jag snarkade loss i soffan istället och min blogg blev våldtagen! :)


Badbilder på vårt lilla hjärta som vi älskar från djupet av våra hjärtan, hur jobbig han än råkar vara ibland!




Och så min fina vita tulpanbukett. Första tecknet på att vi är på väg mot våren! LOVELY!




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ljuvliga badbilder på lillprinsen!<3

2010-01-15 @ 19:41:17
Postat av: Åsa

Ååååhh så söt man kan vara då!!! Lilla hjärtat!

2010-01-15 @ 19:50:42
URL: http://thigger.blogg.see
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback