PMS....som fan!

Alltså.... snacka om PMS! Jag är totalt under isen och helt labil idag. Det betyder att menshelvetet borde komma imorgon. Tårarna bränner under locken, ena sekunden vill jag spöa nån och den andra vill jag gråta en skvätt.

Hör på det här!

Jag har gått på BVC nere på stan sen Milo föddes. Vårt BVC ligger mitt på stan. Jag är ingen morsa som springer särskilt ofta på BVC för att väga och dona utan går dit när det är nåt speciellt, som läkarkontroll eller vaccinering.

I fredags var husbandet nere och vaccinerade Milo. Då fick han en tid för att kolla ögat på Milo. IDAG skulle den tiden vara. Väl nere på BVC så kunde dom inte se att vi hade någon tid. Det här är säkert 4:e gången bara DET händer. Vi har blivit bortglömda i stort sett varje gång vi varit där, eller att någon tid inte stämt hit och dit. Väl där, efter att vi fått väcka Milo, så var det ju inte den HÄÄÄÄÄÄÄR läkaren som skulle kolla Milos öga. Nej det skulle ju en läkare från Uppsala göra och hon kom ju inte förrän om ett halvår. Ingen journal hittades heller. Så vi åkte ner helt i onödan....

Nu fick jag nog. Jag åkte raka vägen till det andra BVC:t här i stan och skrev in hela jävla familjen på den husläkarmottagningen oxå! Vandrade runt där i korridoren och letade efter nån att prata med. Plötsligt kom en URGULLIG dam som hette Märit, bara det liksom. Nån som heter Märit måste ju vara genomgo. Jag förklarade snabbt vad som hänt och kände att jag fan inte kunde hålla mig för gråt. Hon bjöd snabbt in mig på hennes kontor. Gick in hos den stackars distriktsköterskan och grät och berättade hur åt helvete allting varit. När jag fått ur mig det värsta var jag tvungen att förklara att jag snart skulle ha mens och att jag var lite såhär då! Hon förstod mig och tyckte det var helt OK att jag vädrade ur mig. Husbandet satt bredvid och var nog inte ens förvånad eftersom han känner sin fru rätt bra.

Hon tog alla uppgifter, gick iväg en stund och så kom hon tillbaka och sa:

"Så, nu är det fixat. Nu går Milo här hos mig och resten av din familj är skriven vid husläkarmottagningen här bredvid. Jag mejlar och avslutar på det andra stället. Ögonläkaren kontaktar jag imorgon sen ringer jag och meddelar när Milo har nästa tid hos henne!"

Jag kramade om henne med en liten tår i ögat. Hon kramade tillbaka. Hon klarade av att handskas med en PMS:ig Nina, det är inte många som klarar det ska jag säga. Hon gjorde det. Lite smått fantastiskt.

Jag törs nästan säga att jag ÄLSKAR Märit!


Här är alla vaccineringar våra barn gör, om man vill alltså!






Kommentarer
Postat av: pezze

PMS e jobbigt så in i H*******E

jag bölar på så inte klokt till ofrån i ett par dagar o deppig som fna osv.. blörrkk....



o så kan de intebehandla sina pantienter.. så det e tur att det finns sköna personer som hjälper en..

det e så ska det vara i samhället.... alla hjälper varandra osv.. men tyvärr e det inte så.. suck



o ang. vaccinationen.. det e bra att dina barn tar sånt.. för morsan hade inte sån vaccination (röda hund) då hon hade mig i sitt mage o jag e född hörselskadad o e döv idag...

men hellre döv än blind tycker jag!! ;D

ha en trevlig kväll...

Postat av: Johanna Viksell (fd Pilkka)

William går också hos Märit och hon är helt underbar, ni gjorde helt rätt :)

2010-02-22 @ 20:32:41
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Fanny

Märit är urgullig! Om det är på sjukan ni går vill säga..Vi är iaf jätte nöjda med det bvc:et..Dock lite svåra att nå på telefon, men dom ringer alltid upp..:)

2010-02-22 @ 20:34:56
URL: http://fannythelen.blogg.se/
Postat av: Nina

Pezze: Så det är därför du är döv?! Men neeeeej, av att din mamma fick röda hund. Tänk att det kan vara så allvarligt att få röda hund när man är gravid!!!Då blir jag glad att jag tagit vaccinationerna på mina barn, och mig själv! Jag vet ju inte hur det är att vara döv men kan tänka mig att det är värre att vara blind... Massa kramar till dig!



Johanna: Hihi... ja hn är alldeles fantastisk!!!



Fanny: Ingenting kan bli sämre jämfört med det vi varit med om hittills.... så om jag får vänta i telefonen så är det lindrigt. Ja, det är på sjukan vi ska gå... jag blev alldeles trygg därnere när vi var där igår. Allt kändes så seriöst och ordnat!

2010-02-23 @ 05:38:45
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: pezze

japp.. hur hon blev smittad e att hon var barnvakt åty två st ungar vars idioter till föräldrar lämnade dom till henne o morsan visste inte att dom var smittad med röd hund o så gick den vägen med hur jag blev dööövvvv....

men det går hyfsat bra iallafall :)

kram på dig oxå :)

Postat av: Jennie

Har tipsat dig förut, många jag känner som äter omega 3 kapslar mot sin pms, du äter dem varje dag året runt. Nästan alla tycker att det hjälper, kanske kan vara värt för dig att prova!

2010-02-23 @ 20:51:31
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback