SÄLEN 2010 BILDER

Jahaja... då har jag fått in bilderna i min burk och kan kika på allt roligt som hänt däruppe i sälen.

SÄLEN 2010
Resan upp gick kanonbra förutom lite snöyra mitt i någonstans och bilen fick gå i ynka 60 km/h för att inte kana av vägen. Efter drygt 5 timmar var vi äntligen framme och gjorde våra inköp på bolaget, åt och landade utanför lägenheten vi skulle bo i. Tjejerna har bott här några år nu och det ligger verkligen helt kanon till. Precis vid backen med en själavacker utsikt! Vi förberedde för den andra bilen som landade ca 1 timme efter oss. Vi la fram en varsin jäger, en varsin nyckel till lägenheten och våra nya tröjor som vi införskaffat. Vi firade nämligen 10 årsjubileum i år! Fantastiskt vad tiden gått....






Vilket jäkla ÖÖÖÖÖÖÖÖS det var på afterskin då?!?! Där blev man duschad med öl och fick rocka sig svettig som en gammal brottare! Rydell & Quick chockar ju gärna inte med så många nya låtar utan kör ungefär samma repertoar varje gång. Men i det skedet så skiter man i det ganska så hårt....lite rock, lite saxofon, lite bärs och saken är biff!!!


Väl hemma igen så blev det dusch, det blev locka hår och sminka till höger och vänster i hela lägenheten. 7 tjejer ska göra sig snygga så ni kan ju tänka er.... OCH det är just det som är så jäkla härligt. Vi äter tillsammans, pratar om allvarliga saker, sorgliga saker, lyckliga saker och kommer fram till bra beslut till höger och vänster. Det är hysteriskt när alla ska duscha och torka håret, det är en smärre kaos men det är fasicken alldeles underbart! :)Det är  med sina vänner på hög nivå...




Sen är vi förjäkla duktiga på FEST!!! ALLIHOP!!! :)




Sen blir man väldigt "TA BILD SUGEN".... här har jag och Cia ett litet medley! :)




Vi hann även med lite promenader, men ingen skidåkning tyvärr!!! Dels var det kallt som helvetet själv, sen var det ett gäng bakisbrudar varje morgon som kände för allt annat än skidåkning. Men det här är ingen skidresa, det här är en umgänges/fest resa...
Sååå underbart vackert det var överallt. Det var vitt vitt vitt och att titta upp mot fjället fick mig nästan att tappa andan. Sverige är jättevackert!!!




Det stora fönstret här ovan var vårt vardagsrumsfönster, till vänster var ett utav sovrummen där bl a jag sov och så balkongen som vi aldrig gick ut på! Tror inte att det skulle gått ens....

På fredagen firade vi då vår lilla Sussi som gått och fyllt 40 år tidigare i januari. Hon fick en alldeles egen tröja som det stod "40 AND FAB" på!!




Dagen till ära bokades det afterski bord med massa öl och jäger. Ganska najs och SITTA och dricka öl på en afterski för omväxlings skull! Jag och några till hade på oss skidbraller för sakens skull.... :)




Hemma sen blev det lite finmiddag med förrätt, varmrätt och efterrätt! Vi drack fin champagne och bara njöööööt!! Sussi fick oxå 2 fina berlocker i form av en snöflinga och en champagneflaska från Thomas Sabo från oss alla! Jättefint!!! När hon öppna champagneflaskan så utbrast hon "Åååååh en bowlingkägla" och jag höll på att sätta skumpan i halsen!! :)

Den här kvällen blev jag dock hemma då jag fick magsjukan eller nåt annat skit. Vi var några stycken som blev lite risiga i magen. Jag var först ut.... dagen efter blev det 2 tjejer till! En utav dom stannade hemma på lördagen.

Afterski sista dagen var helt galen. Dom fick stänga stället då det var fullt. Då sväljer ändå högis 3000 pers!!!!



Sen var det bara tuta och köra sista kvällen.....





Det var jag och Lisse, hon med jeansvästen som var lite party sista kvällen, dom andra var nog lite trötta men tappra som dom var festade dom duktigt ändå!!

Det var det.... en underbar helg som jag sagt 100 gånger.... ni morsor därute som känner er riktigt trött och kanske tom lessa på allt. Åk på en tjejhelg!! Jag kan ärligt säga att mina batterier är laddade till 100 procent igen. Jag orkar allt igen, jag är jättekär och älskvärd mot husbandet, jag orkar lyssna när barnen pratar igen, jag blir inte uppgiven så fort inte Milobebis är på humör. Fasicken vad nyttigt det är!! Jag är helt återladdad känns det som och det var nyttigt att längta så mycket efter dom här hemma som jag gjorde!! Snacka om att man uppskattar hemmet och alla dom där i när man får vara borta ett tag.





Kommentarer
Postat av: A

WOW! Vilken resa! Och vilka partypinglor!!!

2010-02-02 @ 21:37:50
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: m&m

Jaaaa en sak är säker- man blir jävligt avis!!! :-)

Ni ser ut att ha haft en kanon resa om man bortser från magsjukan då ;-)

Mycket fina bilder!!!

Kramar

Marie

2010-02-03 @ 11:51:01
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback