Vad görs i helgen?

Ja nu är jag här!!

Det är fredag och vi har haft storstädning på morgonen och förmiddagen. Snacka om NAAAAAAAAAAAJS det är att gå på rena golv, ta ett bad i det alldeles balnka badkaret och sedan klä på sig nytvättade nyvikta kläder. Aaaahhhh..... I LOVE IT!

Nu är det dock så dåååååraaaaaaaa att Milo har feber.... IGEN!! Dubbelsnaaaaaaaaark vad trött jag blir ärligt talat. Jag blir trött för hans skull, fan o behöva ha feber till och från. Nu är det nog tänderna som spökar, han är svullen och har jätteont när man känner i munnen. VAD JOBBIGT det måste vara att växa som bebis och få alla tänder. STACKARS!

Själv skulle jag ha åkt på lite 40 årsfirande imorgon men nu när Milo är sjuk så är det ingen idé känner jag. Fira hinner man ju göra ändå...

Istället blir det myshelg med familj. Ikväll ska jag laga nåt gott. Det vi gjorde igår var jättegott oxå, vi hade ju middagsgäster i form av svärisarna och husbandets bror med familj. Vi drack t.o.m. lite vin till maten. SÅÅÅ GOTT VIIIIIN! Viña MAIPO heter det, köp det om ni gillar rödvin! Sen var maten oxå kanon, samtliga ville ha recept. Ni med kanske? Jag lägger ut det lite senare idag eller imorgon.

Ikväll tror jag att det blir det här vi ska äta!




Såhär gör man:

Klipp filéerna i bitar. Stek tills de är genomstekta. Krydda dom med grillkrydda. Stek ytterligare en stund. Tag upp kycklingen. Skär grönsakerna i lagom stora bitar och bryn dom lätt. Klipp baconet i strimlor och stek dom till fin färg. Tag upp baconet och lägg på hushållspapper så fettet får rinna av. Jag brukar lägga lite uppepå oxå. Lägg tillbaka baconet och grönsakerna i den sköljda pannan, häll i fraiche och krydda med rosépeppar som du stött i en mortel. Låt det puttra samman. Servera med pressad potatis och en grönsallad.

 



Jaha, vad ska ni göra i helgen då???



Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback