Dag 7 - Min bästa vän



Idag blev det visst lite bröllopstema på bloggen. Idag är det dag 7, då
jag ska berätta om min bästa vän. Detta var en punkt som krävde lite
eftertanke.... Husbandet fick självklart en plats i detta inlägg då han
faktiskt är en bästa vän i form av att vara make till mig.

Jag låg och tänkte på den här punkten en stund i morse. Jag har nämligen många vänner. Ok, inte lika många och ytliga som förr, när man blir lite äldre så ransonerar man lite. :)

När jag låg och tänkte på en bästa vän så kom jag på flera men den jag kom på först är Maria, eller Morian som jag brukar kalla henne. Min bästa vän. Henne har jag känt i, nu ska vi se, sen 2000 tror jag. Det blir alltså 10 år nu. Maria och jag bor i olika städer och har fullt upp i våra liv så träffarna blir få. Det som är så härligt med en bästa vän är att det kan gå lååååång tid emellan som man inte hörs på, men när man ses så känns det som igår. Avståndet i sig spelar ingen roll. Inget känns konstigt eller krystat utan man babblar  på precis som vanligt. En bästa vän är oxå någon du kan anförtro allting, precis allting i ditt liv. Det kan jag till Morian. Jag skulle aldrig tveka att berätta nåt för henne, inte en sekund. Är man en bästa vän så står man ut att höra allt! :) Jag saknar henne ofta och när det går för långt mellan varven så måste vi ses, och då ordnar vi det. Nu har det gått lång tid igen, dom var här på Rockabilly festen så snart är det dax att ses, vi får tråckla och fixa o dona lite så brukar vi kunna lösa det. Ska ringa henne idag!

Jag är välsignad med många fina vänner, jag är otroligt glad att ha dom alla. Jag tänker på vänner som man utvecklar sin vänskap med. Jag har en sån som jag utvecklat vänskapen med mycket under den sista tiden och jag blir så glad över det. Det är härligt när man tar sin vänskap till nästa nivå. När man känner att vänskapen djupnar. Att ha vänner i sitt liv är väldigt viktigt, det man ska försöka komma ihåg är att inte glömma dom på vägen när man har mycket i sitt liv som rullar på.

Vänner är viktigt! ♥

Kommentarer
Postat av: husbandet

Räknar man bästa vän efter samtalstiden i mobilen så pratar ju du och maria i tre timmar varje gång vilket typ gör er till det bästaste vänner och världsrekordhåklare i mobbesnack. :)

2010-12-10 @ 00:43:00
Postat av: Cissi

Yttliga vänner klarar jag mig utan men mina riktiga vänner släpper jag inte ;)

2010-12-10 @ 07:15:30
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback