Ska triss skrap stressas fram?


Ja ni... tänk om man någon gång skulle få sig en rejäl
slant i form av en sån här? Det skulle inte sitta fel.....
det finns en sak som jag tänk på litegrand när det
kommer till skrap i TV.

Satt här och kikade på morgon TV i fredags morse. Ja när vi satt på akuten och väntade. Det blev dags för en kille att skrapa. Det som slog mig då, eller egentligen alltid har stört mig lite, är hur stressade dom måste känna sig.

För det första har man ju liksom laddat för det i flera dagar, kanske veckor t.o.m. Man har säkert låtit tankarna flyga och fantisera om summor som skulle kunna göra en oljeshejk avundsjuk. Man har oxå planerat små summor och vad man ska göra för dom. Men någonstans lever drömmen om miljonerna kvar. Man planerar vilken man ska ta, ja i turordningen när dom ligger där i lådan. Det är ju så många! Vilken tar man?! Man skulle säkert vilja välja ett tag. Men det finns inte tid att stå och fingra på dom eller ens svepa med handen över dom för att få en känsla om var miljonerna ligger. 

Han plockar upp sin stora lott. Ja dom är ju lite större på TV för att vi oxå ska kunna ha glädje utav skrapandet. Annars skulle nog det hela vara lite trist. I alla fall. Då ska han i alla fall sätta tänderna i den här lotten. Han vill skrapa noggrannt. Men serru, det får man inte, för det är TV tid så helst ska man fladdra runt med den där skrapen över lotten så det silverfärgade skalet yr i hela studion. Jag ser riktigt hur den här rödhåriga killen skrapar så glasögonen åker av och an på näsan och svetten lackar. Ja, så är det ju inte riktigt då men ni förstår va.

Men den här killen skrapar en ruta försiktigt och noggrannt. Sen tittar han på beloppet som visar sig bakom det silverfärgade skalet. Han tar det hela med ro. Här säger programledaren till första gången. "JA, där hade vi 100 000 kr, då får du skrapa på nästa så vi får se vad det blir!"
Han skrapar nästa och behåller sitt lugn och kikar vad det står för belopp. Här säger programledaren till för andra gången. "3 miljoner, då tar vi nästa" hetsar hon fram. Här börjar den rödhåriga killen att känna av pressen och skrapan börjar gå fortare. Men sen stannar han upp lite igen för att självklart kika vad han har chans på. Här rabblar programledaren snabbt fram vilka belopp som står och avslutar med "Nu får du skrapa på lite så vi får se hur mycket du vinner!" Den rödhåriga killen förstår allvaret i hur jäkla snabbt han borde skrapa så han skrapar på. Det är nästan så glasögonen fladdrar av och an och svetten börjar lacka, men bara nästan. Jag som tv tittare ser att han vinner 100 000 kr men han fortsätter skrapa. I hans huvud ekar nog bara "MEN SKRAPA DÅ FÖR I HELVETEEEEEEE". Programledaren stoppar upp honom när han når den sista rutan med ett "Grattis, du har vunnit 100 000 kr, vad ska du göra för pengarna?" frågar hon. Den rödhåriga killen får inte svara så utförligt som han kanske skulle vilja för det är dags för ett inslag innan nyheterna.

Jag känner hur jag sitter där framför TV:n och blir stressad. Jag biter lite på naglarna för jag vill inte att programledaren ska behöva säga åt honom. Det känns som jag skäms när programledaren säger åt honom att skrapa fortare. Som att jag skulle kunna hojta på honom om jag stod där i studion. "Hörru, kör på nudå" typ. O sen tycker jag synd om honom. För att han inte får njuta av den här stunden som vi är så många som drömmer om.

Vafan, det kanske inte är så kul det där med att skrapa i TV tänker jag mig. Fan, först bli stressad av nån som står o flåsar en i en nacken, och sen inte en ens minut "of fame". Man ska bara skrapa så skrapfan glöder och sen kastas ut från studion utan och ens fått säga vad man skulle vilja göra för pengarna. Tänk om man vinner massor med pangar och blir så jäkla glad så morgonsoffan tuttar eld av min entusiasm? Så jäkla rolig TV. Ja när vanliga svenssons är med och får visa äkta och riktiga känslor. Men det hinns inte med som det ser ut idag.

IN - SKRAPA - UT.... och kom ihåg, skrapa fort som fan!

Nej, hoppas man vinner storslammet hemma i sin egen soffa. Då får man skrapa en ruta per dag om det skulle vara så, man kan dansa naken i soffan och skåla i champagne om man skulle vinna stort. Soffan skulle jag tutta på för då skulle jag ha råd och köpa en ny....

Köp lite trisslotter i julklapp hörrni, tänk vad kul om det skulle bli storslam. Och kom ihåg, låt människan få skrapa i lugn och ro! :)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback