Nyss hemkommen från luciafirande på Milobe...

img_0333 (MMS)

Nyss hemkommen från luciafirande på Milobebis dagis. Gaaaaaah, han var så söt så jag hade kunnat äta upp honom, visar bilder imorn! Hörrni? Vi är ute efter gran, gärna en vid sak men där man brukar kunna köpa granar så är den ena stackars krake julgranen fulare än den andra! Förra året köpte vi ju en bara för att den var så ful och vi tyckte synd om den. Så kan man ju inte hålla på? Hur är det med det här med gran!? Ja, kör ni äkta eller plastgran?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Alltid äkta! Luktar så gott i hela huset av den. Jobbigt bara när man ska ta ner allt pynt för den sticks ju så jävligt!! Men man kan ju alltid kasta ut hela skiten och åka till Ikea och köpa nytt pynt på mellandagsrean till nästa jul, eller hur?

Inte så miljövänligt kanske men va faaan det kan det ju va värt.



Vi tänkte hugga en här ute i våran djupa skog, alldeles gratis oxå! Sånt tycker vi om! ;)



När ska vi ses då föresten hjärtat?



Kraaam!



2010-12-14 @ 19:29:04
Postat av: jama

Äkta gran gäller hos oss!

Vi har oftast en vanlig tradiotionell...för två år sen va jag dock ute i sista minuten(sent kvällen före julafton) så jag fick punga upp 500 spänn för en kungsgran, STOR o fin...lite för stor för vårt vardagsrum men det gick! :)



I år ska vi faktiskt klä granen redan på söndag, vi brukar alltid göra det kvällen före men i år är vi otåliga, allihop här hemma tror jag :)

2010-12-14 @ 20:05:49
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Johanna

Självklart äkta! Det finns nog inget som doftar så mkt jul än den doften. Jag önskar att jag kunde spara den i en liten burk, för att kunna smygdofta lite på den då & då.

Tack för postern den blev kanonfin!

Nu åter till köksrenoveringen... & lite magsjuka däremellan....

2010-12-14 @ 20:59:38
URL: http://johannaslantliv.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

haha nä så kan man verkligen inte hålla på ;-)

Vi har äkta gran, jag är förtjust i kungsgranar...får se vad vi hittar på fredag...



Ser fram emot bilder på Milo :-)

KRAM

2010-12-14 @ 21:43:03
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: pezze

hmm... det finns inte så många perfekta granar o dra hem te lgh...

men vägrar köpa en julgran för dom e såå dyra(e arb.lös) så jag åker opp te mormors gård o knallar in i skogen o försöker hitta en sålunda lagom o"kry" gran så får det duga om man öser på med glitter o julkulor S



men har alltid velat ha en kungsgran..

dom ser så pampiga o vackra ut!!!



ha haft plastgran för flera år sedan men... ville ha en äkta så det blev det trots jag har två st katter som släpar runt barr över hela lgh S



o dom kostar ännu dyrare.. huaa

Postat av: Nina

Åsa: Ja det doftar ju helt underbart. Ja, jag sa till Urban att vi ville komma och titta i hans skog! :))) Gumman, ses snart hoppas jag!! Kan vi inte försöka boka en dag?! KRAM



Jama, vi ska oxå tjuvstarta. Jag ska klä en gran på lördagmorgon är det tänkt. Ska bara hitta en först som sagt. Kungsgran är otroligt fint men ack så dyrt, för en jäkla gran liksom.... KRAM



Johanna: VARSÅGOD och tack för att du gillar den!!! Ja, den doften skulle man ha och kunna ta fram lite då och då.... att det inte finns doftljus som luktar julgran?? Affärsidé? KRAM och krya på er!



Anna: En till som gillar kungsgranar.... ja... dom är sååå fina! Jag börjar oxå bli sugen på en sån, var växer dom?? :)) KRAM



Pezze: Det är perfekt när man har nåns gård att hämta ifrån, det blir väldigt billigt så! :) Vi har ju oxå katt och den tar med sig skit med julgran, om den inte lirkar ner kulorna från granen så tyggar han på glitter! :)



2010-12-15 @ 06:03:14
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh jag älskar kungsgranar, de är så himla fina!! Bauhaus har billiga, 199kr och så får man välja och vraka själv, det verkar som det kommer nya hela tiden för vi har varit ute ganska sent men ändå hittat mycket fin gran(ivf i Uppsala).

2010-12-15 @ 07:37:52
Postat av: Difedeblog3156

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2011-05-27 @ 11:03:43
URL: http://difedeblog3156.blog366.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback