Kvällens dessert



Detta kommer att  bli kvällens efterrätt. Jag kommer dock att använda
mig av lite större champagneglas som efterrätten ska serveras i.

Visste ni att detta faktiskt är LCHF?!

PASSIONS PANNACOTTA

Ca 4 portioner

150 g vit choklad (jag ska prova att fylla på med lite mörk mintchoklad oxå)
5 dl grädde
1 tsk vaniljsocker
3 gelatinblad

1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 5 minuter. Skär chokladen i mindre bitar. 

2. Koka upp grädden och vaniljsockret. Ta kastrullen åt sidan. Lägg i chokladen och låt den smälta under omröring. 

3. Krama ur vattnet ur gelatinbladen och lägg dessa i grädd- och chokladblandningen.
Rör till gelatinbladen löst upp sig. Låt blandningen svalna en stund och rör om då och då under tiden. 

4. Häll upp i portionsskålar och låt stelna i kylen minst 2-3 timmar innan servering. Tänk på att täcka över skålarna med plastfolie. 

5. Gröpa ur passionsfrukten och lägg innehållet uppepå. Bryter av fantastiskt mot den söta pannacottan.

Tips: Supergod pannacotta som även kan varieras med mjölkchoklad istället för vit choklad. Själv ska jag testa att ha i lite mörk mintchoklad!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har också gjort passionspannacotta idag till dessert :) Men jag värmde min grädde med passionsfrukt (innehållet) och vaniljstång :) Serveras med färska hallon och smördegsrosett! Yummy! :)



Gott nytt år på dig :) Kramar!

2010-12-31 @ 13:44:32
URL: http://www.malvan12.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback