Är det där trosor?



Ni kanske har sett reklamen på TV som Lindex kör just nu. Det är en
smal modell som har lite olika underkläder på sig, bl a dessa!


Jag brukar fastna för viss reklam som går på TV, just den här hade jag nog inte fastnat för om inte husbandet hade gjort denna till mer minnesvärd.

"Nina, alltså är det trosor hon har på sig?"
frågar han mig en kväll.

"Va?" säger jag förvånat och tror faktiskt att han är lite "påtänd" av morfinet. Han får alltid en liten kick ca 45 minuter efter han tagit dom. Det var ca 45 minuter efter detta.

"Nejmen, vad är det hon har på sig?" frågar han igen.

"Men, är du muppig eller?" svarar jag. "Det ser du väl att det är, jag fattar faktiskt inte vad du snackar om? Är du hög?" undrar jag. Det är alltså det uttrycket vi använder när han hamnar i detta tillståndet. Tro nu inte att det gått totalt åt helvete med allt och att vi numera är tunga narkomaner, nej det är vi inte. Utan detta är bara ETT UTTRYCK!

"Nej, men alltså, är det såna hålla in historier hon har eller vafan är det?"
fortsätter han.

Är det läge att bli orolig här eller?

Ska en man reflektera över en sån här sak? Är man inte lite onödigt observant då? Han är observant, så inihelvetes observant om ni frågar mig, i vårt dagliga liv alltså. Men på riktigt, han hinner titta så noga att tanken slår honom, tanken på om det är hålla in trosor hon har eller inte. Tittar man för mycket på TV då eftersom man är sjukskriven. Är han intresserad av hålla in trosor i största allmänhet. Jag har ju haft mycket sånt sen jag födde barn och NEJ... jag har inte märkt någon större fetisch för den varan då. Mer att vi skrattat åt mina hålla in trosor för det finns nog inget fulare. Helst dom som är extra höga och hurfärgade, MY GOD..... UGLY!

Själv reflekterar jag över varför hon skulle ha hålla in trosor. Vad väger hon, 45 kilo och är 180 lång? Varför skulle hon göra reklam för nåt så dumt som ett par hålla in trosor?! Släng hellre in en kvinna som fött barn och tampas med en degmage som lever ett eget alian liv och som bokstavligen måste brottas ner i trosan. Sen kör man på en före och en efter bild. Skulle inte reklamsyftet bli mer verkligt då? Något som gör att vi vanliga dödliga skulle springa benen av oss för att få bukt på våra degmagar!?

Nåväl, såna reflektioner kan man ha. Husbandet är nog bara observant och kanske lite nyfiken. Jag har undersökt saken och det är INGA hålla in trosor utan high waist trosor som det heter på deras hemsida. Då har vi rett ut begreppen!



Kommentarer
Postat av: Madde K

Haha, men jag kan hålla med honom att det ser ut som hålla in trosor och hon behöver dem absolut inte. Liten notis bara att modellen är en av vinnarna i Top Model USA för några år sen. Faktiskt den enda som man ser i reklamsammanhang sen hon vann. Kan erkänna att jag är lite nörd och följer gärna den såpan :)



Kram kram M

2010-12-17 @ 10:17:11
Postat av: Annas inspiration

haha jag tycker att han har en stor poäng där. Sjukt att en sådan modell gör reklam för trosor som ser ut som marmelucker ;-)



Många goa fredagskramar

2010-12-17 @ 12:04:14
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har oxå reagerat på den här reklamen och jag tycker att trosorna är riktigt fula!!!! De ser ut som någonting som min mormor skulle tänkas köpa...

Kram

2010-12-17 @ 13:15:48
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback