Tylösand



Update från resan var det....

Vi börjar med Öland, den där kvällen. By the way... här ser ni regnet, oh my goood vad det regnade den natten. Det smattrade på husbilstaket så man nästan blev rädd. Vi var ju på den lokala restaurangen och käkade den kvällen. Vi såg att det var intrument uppställda så något band skulle spela. När vi väl sätter oss och ska ta den första tuggan börjar bandet. Vår granne menade att det skulle vara nåt lite rockigare coverband. Det rockiga bandet innehöll en typ Sören, 68 år... en brunbränd farbror som sjöng covers i hawaiiskjorta, vid sin sida hade han en typ Sivan, 58 år klädd i rosa foppatofflor, en röd tajt skjol och en tischa med texten rock på. Ser ni det framför er?? Båda lirade synt och hade mikrofonen väldigt nära munnen så det blev sådär mumlande stönande ljud när dom sjöng och sist men inte minst hade de lagt till ett schysst eko på slutet.

När musiken väl startade kröp min pizza tillbaka in i ugnen igen. Det var så jävla råhögt så Milos hår stod rakt bakåt. Bredvid oss satt ett ungt par och försökte natta sin bebis i vagnen. Det var bara fly ut i regnet för att få tyst på skiten. Jag skratta så mina tårar rann när husbandet försökte prata med mig. Jag hörde ingenting utan såg bara hans mun röra sig. Elliot sprang ut för att han skämdes så mycket, Thedde tittade på mig typ: VAFAN är det som händer här inne egentligen? Det roligaste av allt är de gäster som på riktigt tycker att det här är kalasbra. Diggar liksom. Då höll jag på att smälla av. Husbandet filmade t.o.m min skratt attack! Jag var fan i chock.... Ni vet när man inte tror att det händer på riktigt. En sån där sketch direkt tagen ur "Torsk på Tallin".

Det var den kvällen....







Här är nästa kväll. Hundar tänker ni? Japp, Elliot träffade en kompis
vars föräldrar hade 2 såna här söta hårbollar.... han var helt lost
och tjatet var åter igång! "Mamma, skulle du säga nej om vi typ fick
en sån här av nån nångång?" ...ja ni hajjar det där tugget va?

Nästa camping blev en living hell upplevelse.... Vi tog oss till Tylösand, campingen låg en bit bort för att på First Camp i TYlösand fick man bara boka om man skulle bo 7 nätter. Näsa camping tänkte vi och valde systercampingen. En föredetta ungdomscamping skulle vi få erfara. Det var 47 sorters musikstilar, det var sån sjuk jävla fylla så jag fick nästan ta på ungarna ögonbindlar för att bespara dom från skiten. Mitt emot oss bodde 4 karlar. Famijepappor. Dom var utsläppta och det med besked. En utav killarna var så inihelvetes packad så han inte kunde gå, han spydde kaskadspyor utanför husbilen så jag nästan rodna. Polaren till honom filmade alltsammans och kände sig säkert mäkta stolt över sitt handlande. När de andra 2 polarna kom tillbaka från afterbeachen bröt helvetet lös. Dom låtsasbråkade så stolar och bord gick sönder, kastade varandra över borden så nån fick ett blödande jack i ryggen. Det hälldes rödvin på varandras byxor, för att en utav dom slutligen gick alldeles naken.... Där satt vi med hakorna i backen och visste fan inte var vi skulle titta.

Husvagnen bredvid ska vi inte prata om. Gunsan 62, wannabe 22 hade klätt sig i hotta stringisar som syntes igenom hennes vita tajta svinkorta kjol. Till det ett par fejk converse och en tajt tröja..... give me a fuckin brake!!! Om jag nånsin blir sådär i framtiden, slå mig så jävla hårt ni kan rakt över käften. PLEASE!!!???

Husbandet fick nog och bokade om till First Campen.... plötsligt gick det att bo en endaste natt. Märkligt det där. Nåväl, vi hade bekanta som kom över den kvällen och fick se det hela med egna ögon. Som tur var lugnade det sig sedan och vi kunde ha en trevligt kväll ändå. Men shit.... va? Vilka människor.

Det var najs att byta.... och t.o.m vädret log mot oss den sista dagen. Vi hae en helt ljuvlig dag på stranden, vågorna var höga som helvetet själv, Elliot vågade sig tillslut ut bland vågorna och hade skitkul. Thedde var mindre nöjd eftersom han valde att golfa denna dag. Men han fick njuta på kvällen sen... det mojnade  och vi fick en jättemysig kväll på en filt på stranden. Halv 8 drog vi sen hem för att landa hemma kvart över 2 på natten.

Bilden från Tylösand.























Milos små fötter i sanden... detta blir e förstoring så småningom!! :)

En underbar resa har vi haft, nu har man nästan lite ont i magen för att vara hemma. Skulle hellre vara ute i sverige nånstans på en skön semster. Men allt har sin tid... få se vad vi hittar på denna veckan, jag...husbandet och Milo. Stora pojkarna far till sin pappa idag.

Nu har husbandet gjort lunch, måste kila!

Idag har jag startat stenhårt med LCHF igen!!! Wieeee.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

E det en riktig nalle han håller i ;)

Gu så söta vovvar!!!



Ja du Ninisen mycket ska man va m om när svensken släpper loss! :-o

Tur ni kunde rulla vidare till nästa camping...

Själv ger jag upp mitt hus o börjar packa inför kommande flytt,jag står inte ut en sommar till m mina grannar,önskar jag kunde sätta hjul på mitt hus o flytta det...



Kram!

garbo

2010-08-03 @ 09:22:55
Postat av: Nina

Är det sant vännen? Oj.... gud hoppas ni hittar nåt urmysigt till er och vovvarna! Ja, lika bra att flytta om man känner att det inte funkar, det blir en onödig stressfaktor utav det hela!



KRAM

2010-08-03 @ 10:59:31
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback