Mysig helg!

Sådärja.... nu ska jag sätta mig här alldeles i lugn och ro medan Milobebis sover och göra ett inlägg. Hemma? Japp, idag är jag hemma. Dagis skickade ju ut en lapp för 3 månader sen att det var planeringsdag idag, första dagisdagen för Milo. Tror ni att vi kom ihåg det? SVAR: Nej. Men eftersom jag ska jobba i helgen så löste det sig alldeles utmärkt med att jag istället var ledig idag och det blev ingen katastrof. Tänker ibland på de föräldrar som är lika glömska som vi? Vad gör dom en sån dag? De som kanske inte kan vara lediga och inte har nån barnvakt... huuu, det gäller att skriva upp ALLT!!!

Önskar en almanacka att skriva i...... fyller år på ONSDAG. Ja, då fick jag det sagt oxå! ;) Jag är löjligt förtjust i att fylla år fast det blir hela 38 stycken år.

Första arbetsveckan gick jättebra, det var härligt att komma in i sina rutiner igen. Lite annorlunda var det såklart då husbandet var hemma en vecka till... men överlag så kändes det precis som när man gick på semestern. Helgen blev det ingen 40 årsfest som var planerad, det ville sig inte riktigt med barnvakt varför vi blev hemma med goda vänner på middag. 10 vuxna och massa barn... skittrevligt!

Igår söndag hade vi en riktig mys/ätar dag ute hos mamma och pappa. Vi tog med oss rester från lördagsmiddagen, mamma och pappa hade föberett grillat. Vi tog med pannkakor och glass. Mamma hade bakat en blåbärspaj. Så LCHF:en var nog på "andra sidan jordklotet" långt ifrån mig igår! Jag har inte hittat den riktigt än heller men ska åka och handla hem en LCHF kyl tills ikväll. Imorn börjar allvaret igen och min väg mot 57 kilo. Undra om jag kommer dit till jul? Jo, om jag bara får jobba och inte ha nån ledighet alls.... JA! Men ett vanligt liv som innefattar semester och skit gör att jag inte riktigt klarar att hålla det ända ut. Skitsamma.... det är livet. Ni vet hur det är ju. Men, jag faller inte ur alldeles utan nu kommer jag köra som fan själv. Husbandet är med nu oxå, det hela kommer att bli såååå mycket lättare då! Kör ni nån diet just nu???

Bilder från mys/ätar dagen!



Milo och pappa på åkgräsklipparen. Milo har vart livrädd för den,
igår släppte det när han såg att mamma vågade sitta på den.
Sen fick han givetvis knappt nog! :)



Mamma plockar röda vinbär. Sen gör hon galet god saft på dom.
Den här bilden tror jag att min mamma skulle kunna skjuta mig för,
hon hatar å vara med på bild. Men hon är världens sötaste,
hur hon än ser ut! :)



Mammas och pappas baksida. Här sitter vi ofta och myser. Igår intogs
varje middag och fika här....



Mammas och pappas grillkåta. Här inne är det GÖTT kan jag säga er.
Pappa köpte den i Finland. Hit kom ett par karlar och slängde upp den
på några timmar. URMYSIGT!!!



Såhär ser det ut inuti. Man får plats hur många som helst. Jäklar i min
lilla låda så trevligt vi haft i denna lilla stuga. Vet att dessa finns att
beställa som bastu oxå. När jag vinner alla mina pengar ska jag skaffa
en sån! :)



Typisk mammagrej. Man känner sig aldrig ovälkommen om man säger så! :)



Eftermiddagen bjöd på den här pajen med vaniljsås! JA TACK! Fy fan
så god den var..... ojojoj!

Jaha, nähä.... nu kommer nog Milo snart vakna och vi ska bege oss ut till pappa på landet. Han har semester och jag känner att vår bil behöver en genomkörare! Tvättas både invändigt och utvändigt. Lite fetisch att jag sköter den biten för det mesta... men jag gillart. Och jag är nog den som mår mest DÅLIGT över när bilen är skitig. Så då tar jag saken i egna händer och gört själv. PLÄTTLÄTT.... vem tvättar bilen hemma hos er?? Eller är det bara Statoil? :)))




Kommentarer
Postat av: Fru P

Men guuuuuud va mysigt allt såg ut... i synnerhet grillkåtan! Wow. Hur fint som helst.



Apropå kalendrar så är jag BESATT trots mina 36 år :) Äääälskar nya kalendrar som jag kan kladda i... och jag som jobbar med internet blir mobbad på kontoret när jag slänger fram min personliga almanacka (alla andra använder såklart outlook kalendern) :)



Puss min vän.

2010-08-16 @ 16:51:50
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback