Såhär får du en sotad sminkning!



På något sätt blir jag lite glad över bilderna här ovan. Det betyder att våra kändisar och "perfect face" GIRLS är totalt mänskliga. Den enda som ser riktigt bra ut utan smink är Beyonce tycker jag. Frågan är om hon är helt osminkad med tanke på läpparnas färg och hudens lyster. Men men... jag e int bitter för fasen! Själv ser jag ut som en påse skit när jag vaknar på morgonen utan smink! När jag var yngre var jag söt, nu bara skitful! :)Ni har ju själva sett bildbevis på det här inne! :)

Då har jag landat vid datorn här igen efter en arbetsdag med en hel del att göra och ont i fötterna, köpte urschyssta pumps på H&M rean för 100 spänn, dock så får jag ont i fötterna efter en hel dag kan jag säga. Vi har oxå hunnit med att storhandla, 1000 spänn sa bara SWOOOOSCH i affären! Mat är inte billigt....men äta bör man annars dör man! :)

Har ju faktiskt fått lite förfrågningar om det här med sminktips! Minns ni att syrran efterfrågade det? Jo, jag tänkte att jag faktiskt ska börja med lite tips. Nu består ju mesta tiden av mitt liv av smink så "WHY NOT"? Efterfrågningarna är ofta fest makeup!

Tänkte dela in det i 4 olika tips, men jag börjar med det första här:

SOTAT



Funkar i alla lägen! Passar till de flesta outfits.
Kan meddela att jag körde sotat på mitt bröllop så t.o.m då funkar det. Allt handlar om styrkan på den svarta skuggan. Man kan välja att köpa en svart skugga på H&M och märka att det inte är nåt tryck i den. Med tryck menar jag ingen pigment, det känns fjäääsigt och blir liksom inte svart på riktigt! Så A och O är att köpa en svart skugga som har massor av pigment! Dior har en svart som har massa krut i sig, detsamma med Make Up Store:s svarta skugga som heter POLLUSION!


Ok, ursäkta utförandet men det är msst för att visa var man ska ha vad!!

Bra att ha under är en slags primer, ett slags fäste som gör att skuggorna sitter bättre och är enklare att jobba med! Det får det att se snyggt ut och inte så att det ser ut som att du kikat i en kikare med svart färg på! :)

Såhär gör du:

1) Svart kajal runt hela ögat, både på övre fransrad och undre fransrad. För att sedan få lite suuug i blicken så appliceras även kajal på undre fransraden, alltså innanför fransraden. Fyll även på med lite skugga där du applicerat kajal, inte innanför fransraden dock, det blir lite obegagligt kan jag lova.

2) Sedan till själva kruxet. Allas ögon är olika formade och kräver olika applicering men en som oftast funkar på alla sorts ögon är denna. Kallar den för trekanten. Applicera en skugga som jag ritat här ovan. Lägg på den. Inte dra på den.

Sen är det den stora utmaningen. Det är att tona detta så att det smälter samman och inte ligger som en kaka runt ögat så det ser ut som du fått spö! Kom ihåg att tona även under fransraden där du la på kajal och skugga. Oftast så "hjälper" jag till den proceduren med att applicera en vit skugga inne vid ögonvrån på övre locket och drar den försiktigt utåt. Sedan ska det tonas! Ja, alltså köra med penseln fram och tillbaka till man uppnår att det inte är någon skarp kant samt att färgerna har blandats på ett bra och lagom sätt! Sedan avslutas allt med massor av mascara.... VOILA så har du fått en festmakeup som inte går av för hackor! Snyggt, rätt och jäkligt lätt när man väl lär sig!

Testa och framförallt träna, man KAN lägga en sotning men det är bra om man tränar lite innan. Inte kör ett försök en halvtimme innan du ska på själva festen. Då lyckas man defintivt inte... ta en torsdagkväll. Sätt dig i soffan med mysbyxorna på och ta med dig sminkväskan och sätt igång.

Lycka till! :) ♥


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback