PÅSK







Vårt påskpynt 2010


Hemma efter en arbetsdag som var rätt smidig och framförallt LUGN. Det var inte många kottar på stan... men öppet ska det vara! ;)

Det blir en lugn kväll framför TV:n då vi konstaterar att Milobebis har feber... IGEN!!!
Det är ju bara 17:e gången det här året. Nu vet vi inte om det är tänderna igen eftersom dom verkar växa växelvis, troligen... eller så har han haffat dagisbacill nr: 1593 denna gång. Vi får se vart det leder. Han är nattad med Alvedon i kroppen så vi hoppas att han snart är piggare.

Jag har pyntat lite påsk, men ytterst lite. Jag är inget "fan" av påskpynt. Känns som att ställa en tupp på bordet är... well, vad ska jag säga, konstigt kanske. Tuppar är för det första fula och sen det här hysteriska med kycklingar till höger och vänster. Jag kan tycka att det är fint med lite ris och fina fjädrar ute på verandan eller nåt. Det räcker, skiten ska ju ner på måndag igen. Jag har liksom inte tid heller. Därför blev det enkelt idag. En liten blomma blev det, en påskliljeblomma som blommar i en 1 vecka sen kan man kasta den oxå.



Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Jag är inte heller någon stor påskpyntare, men några påskliljor har jag också köpt. Några ute och några inne.



Påsken är annars en trevlig högtid då man får vara ledig ganska mycket och äta godis utan att skämmas. =)



Trist att Milo blivit febrig igen, hoppas det går över riktigt snart.



Kram och ha en fortsatt trevlig påsk. Idag skiner solen här.

2010-04-03 @ 07:58:42
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback