RYGGSKOTT I FAMILJEN!

Gomorron....

... husbandet har fått ryggskott!!!! Igår stod han i klädkammaren och skulle böja sig ner, då small det bara. Jag fick hämta ut honom därifrån och så fick den här 97 kilos karln stödja sig på mig. Trots mina rekommendationer om att inte jobba så åkte han och jobbade hela dagen och var (som väntat) som ett ras på kvällen. IPREN tuggande och vila är det som gäller nu. Idag är han hemma och tar det lugnt.
Ni vet ju hur karlar är när nåt sånt här händer? Det grinas illa mest hela tiden och så ska man ju faktiskt tycka lite synd. Det gör jag, jag har nämligen själv haft ryggskott och vet precis hur det var....HEMSKT! Nu är det jag som sköter allt bärande. När matkassar och vagn och Milo skulle ur bilen igår så var det jag som fixade allt, såklart.... han får inte göra det. Men det ser ju lite kul ut när han står och tittar på medan jag bär allt :)

Det är roligt det där med när män råkar ut för nåt, ja blir sjuka eller skadar sig på nåt sätt. Det känns som att hela hemmet står stilla, alla trippar på tå och så pratar man nästan i lägre ton för att inte störa. Haha, är inte det helt sjukt? Undra varför det blir så?
Jag minns när jag låg och födde sist, ja när jag skulle få ut hörnsoffan på tvären. Då stod husbandet bredvid med stora ögon och sa till barnmorskan "HERREGUUD, det här skulle ALDRIG jag klara av, inga män i hela världen skulle klara det här!" han riktigt dånade högljutt där mitt i allt krystande. Jag vet att jag tänkte lite för mig själv att "Kan inte du bara hålla käften och skita i o snacka sån där skit nu, jag behöver stöd FOR GODS SAKE?"

Men inte för att på något sätt förringa våra mäns smärttröskel eller få dom att verka av lägre rang ;), så tror jag ändå ärligt talat att vi har lite andra "uthållighets" trösklar för smärta. Vi kan nog diska, tvätta, laga mat, ta hand om ungar medan vi har en sprängande huvudvärk. Män blir nog än mer blockerade med att göra 2 saker samtidigt när de har smärta. Så att män skulle föda barn? Nonononononono WAY! Inte en chans, dom skulle gå av på mitten! Tur att män är så himla bra på många andra saker!!! Vad skulle vi annars med dom till???? ;)

Här ligger han då.... den där skadade mannen.



Kommentarer
Postat av: Garbo

Har själv en man som drabbas av ryggskott då då,ack ack inget kul! Jämmer o elände ;)

Som sagt inte mycket blir gjort,krya på gubben nu!

2009-09-29 @ 09:00:34
Postat av: The Johanssons

Ha ha , det SYNS riktigt hur sjuk han är! Hur kan den minen vara universal? ;-). Saknar din viktrapport , håller själv på som en tok!



kram

2009-09-29 @ 09:31:41
Postat av: Nina

Garbo: Ja då vet du allt det där med trippa på tårna då :)



The Johanssons: Haha, ellerhuuuur? Jag tycker mig oxå se den där minen som är så typisk för karlar. Typ: Jag håller ju på att dö här, syns inte det?! minen.... har gjort ett eget inlägg om viktredovisningen. Hur går det för dig, berätta! KRAM

2009-09-29 @ 10:43:40
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback