FULLMÅNE

Ok, jag vet inte men det här med alla konstiga händelser kring fullmåne kan diskuteras. Vampyrer, spöken m.m. HELT KLART. MEN.... Thedde och jag har, utan undantag, svårt med sömnen nätterna kring fullmåne. Inatt hade jag en sån typisk konstig oro i kroppen, funderade dock inte mer på det.
Sedan ringde barnens pappa och sa att Elliot är fortsatt sjuk och kommer hem till mamma idag, han nämnde oxå att Thedde hade haft så svårt att sova inatt. Kom på det där med månen, gick ut på nätet och kollade månkalendern. MYCKET RIKTIGT, där står det att det är fullmåne på söndag.

Jaja, som sagt, jag har läst att det kan handla om olika saker. Mer vatten i kroppen av månens dragningskraft är några rön och sedan påstår många att det är en FET MYT. Man inbillar sig att man har problem med sömnen när det är fullmåne m.m. Det konstiga i detta är ju att Thedde inte har en aning om detta med fullmåne.... Hmmmmm. Tål att kluras på.



Kommentarer
Postat av: jama

Vatten påverkas ju av månens dragningskraft och vi människor har ju en hel del vatten/vätska i kroppen - så det är egentligen inte konstigt, så resonerar jag o sambon. Jag brukar oxå sova dåligt då nämligen och min svärmor oxå!



Antagligen därför jag är så trött just nu.

En kollega sitter oxå o klagar över trötthet, ska höra hur hon sovit i natt :)



Ha de!

2009-10-01 @ 08:46:06
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sammam här, jag inbillar mig också att jag sovr dåligt kring fullmåne dax och vet flera som gör det samma.

Tror int det är inbillning egentligen utan det har säkert me dragningskrafter och likande att göra...



I vilket fall är det en bra förklaring till v arför man inbland ser ut som ett trött härke, "Fullmåne" vettu!;-)



KRAM!!!

2009-10-01 @ 08:52:06
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Nina

Ja men då är jag kanske inte helt puckad! Ja alltså... nu när det verkar som det finns fler som är lika knäppa som mig!



Ok tjejer, nu har vi några nätter framför oss med lite sämre sömn. Söndag är dagen D, då är den som rundast och fullast. Sen sover vi som bebisar igen :)!!



PUSS PÅ ER

2009-10-01 @ 11:35:58
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback