Tvätt av buske!

Eftersom jag PMS:ar värre än en hund är skendräktig så faller såklart alla dessa härliga träningstankar in. Jag har några kompisar som valt olika ställen att träna på vilket fått mig att fundera....

.... jag är lite sugen på att börja träna men tydligen inte tillräckligt med tanke på att jag inte fått tummen ur mitt feta ärsel. Nåväl, det jag kommer att tänka på är att jag jobbade på en träningsanläggning i flera år. Hur stressad jag ständigt var över att jag inte tränade tillräckligt då även fast jag hade själva gymet under ärslet bokstavligt talat. Men var det stressande att bara att tänka på att komma tillbaka till jobbet igen, för så var det ju. Hem, utfodra ungar och så tillbaka till jobbet för att träna. Dessutom var det väldigt sällan man fick träna ifred, det hände faktiskt att jag stod på ett löpband och flåsa och nån kom och babbla som aldrig förr och själv blev man pionröd i fejjan och höll på att svimma av utmattning!

Det finns ett ställe till jag tänker mig att kunna träna på, blandad ålder och inget flash, bara ren och skär träning. Dock så är jag uppfödd i deras badhus och kan inte sluta tänka på alla gamla tanter som satt på en bänk och tvätta sina djungelväxta pullor med en sån vanlig tvål, en vanlig fyrkantig tvål så det löddra upp i taket. Det var inte så att dessa kvinnor försiktigt tvättade sitt underliv utan de tvättade det med brett särade ben. Tvålen gnuggades i stora cirklar så det där takhöga löddret uppstod. Tänk all behåring som fastnar på tvålen. UÄÄÄK, *spyr*!! Jag har blivit skrämd efter det. Jag slåss för livet för att slippa gå till badhuset mer, jag ryser på ryggen av badhuset.

Det finns väl några ställen till att välja på men frågan är om promenaderna får duga ett tag till eller om jag kanske nån dag får tummen ur, jag kan dock inte välja busktvättar-stället...det bara går inte! Då kommer jag råka ut för nån busktvättarfobi som säkert är svår att bearbeta!





Kommentarer
Postat av: ulrica

Dance Aerobics på A3 gillar jag massor, men det känns för dyrt att köpa månadskort för ett pass i veckan... ESK's step-up är också intressant men även där för dyrt för så begränsat antal pass... Magasinet vet du nog bäst själv hur det är, jag har aldrig varit in där :). Nu har jag börjat på Jenuin på vib-träning, vilken jävla workout... 25 minuter så är man klar och då ingår både stretch och massage.. perfekt :). Dock behövs ju konditionsträning förutom det så jag skulle vilja lägga till något mer, men vad? Promenader är ju skitbra som den typen av träning... och du som är så duktig med dina promenader kanske skulle testa ett vibb-pass?



Kram på dig

2009-10-19 @ 18:03:01
URL: http://ulrica.org
Postat av: Johanna

Hahahahahahaha!!!!! Hade glömt bort/förträngt hur det var i badhuset när man var liten..... nu blev jag dock påmind, usch, hemska tanke, min son som ska börja på lek och plask i badhuset nästa vecka........Minns speciellt en gång när en dam ställde sig och bresa och rakade hela pullan mitt framför ögonen på mig, jag stod där med öppen mun och stirrade.

2009-10-19 @ 20:39:02
Postat av: Cian

Nina

JAG ÄLSKAR DEJ..För din förmåga att få mej sitta gapskrattandes framför skärmen...



I LÖÖV YOU!

2009-10-20 @ 07:54:02
URL: http://galencirkus.blogg.se/
Postat av: Alexandra

JAg fick mig ett gott skratt när jag läste det här... Jag tränar ju där på badhuset och tankarna tog mig till omklädningsrummet. Tränigslokalerna älskar jag just flr att man kan vara sig själv utan en massa flash och oljeinsmörjda muskler;-)

Duscha gör jag däremot hemma, vägrar ställa mig i dom offentliga duscharna först och främst för att det är så jäkla äckligt med hår på det våta golvet och nu dessutom för att du gjorde mig påmind om hur det var när man gick på simskola!:)Haha, fy fan va äckligt!!!



Du, jag älskar din härliga blogg!!!<3

Puss, gumman

2009-10-20 @ 08:27:30
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Nina

Nu rodnar jag.... tack alla för snälla ord. Kul att ni trivs här!



Ulle: Vibb-pass...hört talas om men tror inte det är nåt för mig! Jag fortsätter med promenixer så får vi se när jag tar mig ur det träsket. Det blir kanske när man får fullt upp med jobb och inte hinner ;)

2009-10-20 @ 11:19:52
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Helena

Du är ju lika knäpp som vanligt, extremt skoj att läsa dina utlägg!! :)

2009-10-20 @ 11:53:06
Postat av: Jennie

Kul att den "gamla" Nina tittar fram igen! har varit lite mycket vikt och depp i bloggen på sista tiden. Men nu är du absolut på banan igen. Skrattar så tårarna sprutar!

2009-10-20 @ 12:45:40
Postat av: Mattias

Ha ha, gillar dina inlägg med udda ämnen!!



Jag som kille har ju alltid drömt om att bara för någon enstaka gång få vara osynlig i tjejernas omklädningsrum men nu tappade jag lite lust när jag tänker på tvålen & busken :)



Om du funderar över min blogg så har jag en funderingsvecka på om jag ska fortsätta, sätta lösen eller lägga ned. Sätter jag lösen kan jag ge dig och några av mina andra bloggbekanta det sen.



Ha det!!

2009-10-20 @ 13:08:43
URL: http://jack71.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback