Att sälja på BLOCKET!

Jag håller på att sälja en grej på blocket, närmare bestämt vår gamla sängstomme. Eller gammal och gammal, den är några månader bara men jag ruttna på den....jag är sån ibland! Ledsnar ur på saker fast jag bara ägt dom i nån månad.
ATT sälja på blocket är inte alla gånger en LEK! Folk är ju för fan inte kloka rent ut sagt! Alltså.... när man säljer en stomme så förväntar man sig väl att folk som är intresserade av den kommer och i första hand köper den och givetvis kommer hit och hämtar den!
Nej, inte när man pratar med vissa.....
På riktigt har jag hört såna galna grejer så jag ibland trott att dom skämtat och inte veetat om jag ska börja garva eller gråta!!!

Här har ni lite:

* Kan du köra hit den? Jag bor i Uppsala?
* Jag vill ha sängborden oxå!
* Vadå vill du inte sälja sängborden? Du kan köpa nya på IKEA så tar jag dom där!
* Jag har sjuka barn så jag kan inte komma och hämta den!

Alltså, och det här är ALLDELES SANT! Det finns såhär puckade människor därute. En fick jag bli riktigt jävla förbannand på.... jag sa att hon inte fick köpa min sängstomme! Att jag inte kunde köra den till henne och att jag inte tänkte sälja mina sängbord, inte heller åka o köpa nya på IKEA! What the fuck!!!!

Vad är det med folk...??? Är DOM HEEEEEEEEELT FRÅN MÄRSTA ELLER???




Kommentarer
Postat av: Agnieszka -2 barnsmamma

Vissa människor är bra korkade... tragiskt nog. Fattar dem inte att det är det som står i annonsen som dem ringer på, och inte det som står jämte sängen?



kramis

2009-10-07 @ 19:45:51
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Garbo

Ojoj så mycket som jag sålt och även köpt på blocket,oftast har jag vunnit striden om det jag velat köpa och man blir så glad när man kan hämta hem det sen har jag även sålt till riktiga nissar,det e fan värre o sälja än att köpa!



En köpte vårt stora köksbord,kom hit m en typ "moppebil" och fick slå sönder bordet och bara benen tog hon med sig :/ vad tänkte hon???? (ja det sönderslagna bordet fick hon ta med sig oxå för inte ville vi ha skräpet.)

Skänkte bort soffan och vilka idioter det finns! men till slut efter många turer i telefon med en o samma person som aldrig kom så gick turen till en kille ifrån uppland som kom o hämta soffan,alla nöjda alla glada.

har sålt allt ifrån gardiner till Mc via blocket.

2009-10-08 @ 08:25:06
Postat av: Garbo

haha glömde jag sålde lite sexiga typ underkläder samt skinnkläder och då ringde dom ifrån ett filmbolag som distrubuerade sexfilmer!!

Ville köpa mina kläder men då sa jag faktiskt nej tack!

Jag ville inte ha mina kläder i nån sunkig P-rulle ;)

2009-10-08 @ 08:26:42
Postat av: Cian

Hahaha har du fått den såld än då?

Vi hade en likadan men bytte ut mot en Malm

Häromdan sa faktist maken att han saknade vår gamla säng...



Är den för 160 så slår jag till men kan inte hämta förrens om 1 vecka.äre lugnt elle? hahahahaha



Näää skoja ba...



Pöss och grattis till Tony idag :)

2009-10-08 @ 09:00:16
Postat av: Nina

A: PRECIS så känner jag med, jag har ju skrivit utförligt i annonsen liksom! :(



Garbo: Hahaha.... vafasen, skulle dom köpa Din undisar? Då undrar jag hur SEXIGA undisar du har egentligen?? Hihihi..



Cian: FAN oxå.... den är för 180 säng :( Annars hade det väl nästan varit för bra för att vara sant?! Den är inte såld ännu, har fått ett seriöst mail av en tjej, får se om hon slår till. Annars är det bara puckon som svarat... sen är det några som trott att det handlar om hela sängen, med madrasser o allt! SNARK!!

PUSS, ska hälsa Tony!

2009-10-08 @ 09:03:32
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Catya

Hahaha, alltså...

Vet du om hur rolig du var när du sa att de var från Märsta? PÅ RIKTIGT?

Märsta, är, och har varit, lite av ett skällsord här hos oss sedan några år tillbaka. :D

Hysteriskt.

2009-10-08 @ 09:23:12
URL: http://www.catya.se
Postat av: Nina

Catya: Hahaha...ja, det är nåt internt jag och en kompis kört i många många år. Det har liksom glömts bort på vägen lite då och då och så blommar det upp ibland! Som igår.... hihi....



2009-10-08 @ 11:34:51
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback