SOV HELA NATTEN NU MiLo?!?!

Gokväll på er! Jag har ju glömt att berätta att nu när jag varit krasslig så har husbandet varit hemma. Vi tog ett snabbt beslut.....Ett "nu räcker det" beslut. Nu vill vi börja sova i familjen, hittills har Milo sovit 6 timmar i sträck! 1 endaste natt sen han föddes.

Efter att ha pratat runt med folk och med BVC så beslutade vi att nu är det slut på nattvällingen. Det blir ingen nattvälling hur mycket han än vill ha det. ENligt BVC behöver inga barn över 6 månader mat på natten. På natten ska ALLA organ oxå sova vilket de inte gör när man äter välling på natten. Detta gör att man får oroliga nätter.

Sagt och gjort. Vi tog beslutet.

NATT 1:
Det blev bad och "göra natt" i 1 timme. Första natten vaknade han till ordentligt vid 12 tiden på natten. Han började yla lite smått för att bli arg som ett bi till slut. Vi hjälpte varandra att vara starka och INTE ge efter för välling. Han var arg i 45 minuter. Vi har aldrig tidigare väntat ut honom utan gett efter. Efter 45 min somnade han. Vi turades om att gå in och klappa lite på honom. Det som var skönt var att han inte var ledsen utan arg, det hela blev lättare då.
Sov som en stock fram till 5, fick välling (helt ok enligt BVC då bebisar har en slags "morgon" där). Han somnade om och sov till HALV 8!!!!!! Vi var i chock! Såå pigg och matglad han var under dagen sen då?! Helt otroligt.

NATT 2:
Vi gjorde exakt som kvällen innan. Han vaknade till lite vid 2, fick napp. Vaknade morgon kl 05.00. Ok, tidig morgon men HALLLÅÅÅÅ... det är ju helt fantastiskt.

Nu är det NATT 3 den här natten. Vi har liksom väntat på ett bakslag, ett sånt där "nu tjurar jag hela natten och ni mamma o pappa kan dra åt helvete" bakslag. Vi får se.... enligt BVC och alla 347 böcker jag läst om barns sömn säger att det tar 4 nätter, sen är det sover hela natten.

Det återstår att se....

Ikväll tog jag på Milo ett par bebiskallingar, han har börjat slita av sig blöjan på natten. Häromnatten hade han blöjan som huvudkudde. Hmmm.... måste köpa up & go nästa gång! Så länge så är det dessa söta kallingar som får stoppa det.




Nu sitter husbandet vid ugnen och väntar på att våra köp-pizzor från ICA ska bli klara. Vi blev så sugna på det ikväll.... billigt, gott och jäkligt underskattat.

På måndag ska jag ta tag i min vikt igen. Jag har stått helt stilla med allt nu men känner att jag ska ta tag i det igen. Det här duger inte, varken för mig eller för husbandet. Men NU ska vi njuta av pizza och snacks till IDOL!

Puss på er och ha en underbar helg!



Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback