Milo är sjuk.

....jag har vart lite frånvarande!

Milobebis är sjuk. Idag har han fått feber oxå.... så nu är han snuvig, hostig och har 38,2 i feber. Jag är såklart VIDRIGT orolig att han fått svininfluensan nu. Jag som är norra europas oroligaste när det kommer till sjukdomar hade verkligen inte behövt haft det här i mitt liv nu. Jag är hypokondrisk av mig redan från start så detta är lite jobbigt dåra. Men men, såhär är livet. Det måste gås igenom i alla väder och vad som än händer.

Vi har ju som sagt inte vaccinerat oss och det är när ens bebis blir sjuk som man blir påmind om att man inte vet om man tagit rätt beslut after all. Jag hoppas att vi gjort det och kan inte annat än be till högre makter att vi klarar oss igenom det här om det nu skulle vara svininfluensan. Jag har läst mig röd i ansiktet på nätet om allt vad gäller svinis och har nu beslutat att jag bara ska stänga av datorn och ta hand om min sjuka bebis som jag brukar ta hand om mina sjuka barn och inte försöka klura nåt mer på det här. Man blir nog mer eller mindre knäpp annars tror jag.

Inatt har det varit jättejobbigt för Milo. Värsta hostan och så fort han somnat så har han vaknat till efter 10 minuter för att hosta IGEN! Vi har vart vakna sen kl 02 inatt och jag har fortfarande inte sovit nåt mer. Husbandet kom hem här nyss och jag är glad jag har honom.... han är inte den oroliga typen utan tvärtom väldigt lugn och lugnar mig när jag flåsar iväg och blir knäpp! :)

Milo är som vanligt, lajjar på och babblar... han har sovit på dagen dock som en väldigt förkyld bebis.... men det sägs ju att så länge allmäntillståndet är ok så behöver man inte drabbas av panik.

Då vet ni... sjukstuga här hemma, hoppas ni andra får må bra och att ni håller er friska!

Kram från oss här hemma!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch stackars lilla Milo och jobbigt för er med oro och vakennätter FROM HELL!!! Hoppas han snart blir bättre och ja du ska lita på allmäntillståndet! Barn begränsar sig om dom blir sjuka och vekligen mår dåligt. Då vill dom inte göra nåt, bara sova och vila så lita på eran bebis. Han visar hur mycket han orkar och hur dålig han egentligen är, eller rättare sagt hur påverkad han är av sjukdomen. Ring 1177 om han blir sämre..



Puss till er!

2009-11-26 @ 20:14:08
URL: http://thigger.blogg.se/
Postat av: pezze

oj.. lille ponke då :O

hoppas han blir friskt snabbt i en jehu..

krya på dig lille milo :)

Postat av: ulrica

När Thomas var så där jättedålig så ringde vi 1177 och då sa dom att så länge dom kan andas ordentligt så behöver man inte misstänka svininfluensan utan att det då är en vanlig hederlig dunderförkylning eller en vanlig höstflunsa.



Får Milo svårt att andas, då åker ni direkt och kräver ett prov, annars är det det gamla hederliga som gäller... glass, saft, vila och gosa.



Här hemma är vi på väg att sjukna om i omgång 73 eller nåt sånt.. men nu tror vi att vi hittat vår smittkälla... Denise har streptococker ( halsfluss) och förstorade halsmandlar... förmodligen har hon burit på skiten och smittas oss andra gång på gång... men nu äter hon pencillin i alla fall.



Jag tycker du gör helt rätt, Nina.. stäng av datorn och gör som förr i tiden. Man blir knasig av att surfa runt och läsa för mycket om sjukdomar. Till slut blir man nästan sjuk bara av det!



Ta hand om er och krya på lilla Milo!!

Kram Ulrica

2009-11-27 @ 07:01:27
Postat av: Mattias

Krya på dig Milo!!!

2009-11-27 @ 07:44:07
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj va jobbigt stackars liten o stackars dig som oroar dig så...

Jag tycker det mera låter som en förkylning barn kan ju få feber oxå...

Gå på allmäntillståndet så länge han leker o verkar pigg dricker som han ska så ta en dag i sänder..

Du kör väl suppar redan på Milo kan jag tro maxdosen.



Varm Kram o krya på er nu.

Garbo

2009-11-27 @ 08:33:08
Postat av: Nina

Åh.... nu blir jag tårögd. Guuuud vad ni e gulliga allihop, värmer i hjärtat på mig! Gulle gulle er!!!



<3 love u all...

2009-11-27 @ 08:38:11
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: jama

Krya på lillkillen, och jag hoppas det inte är svinis. Har inte vaccinerat mina barn än (inte mig själv heller), har lite små ångest över det samtidigt som jag är så fundersam över om man verkligen ska det oxå.... Både och. Den här veckan hade jag tänkt ta tag i det men det kom ju nåt annat emellan. Farmor gick bort igår.



Lycka till med torgförsäljningen i helgen :) där stod jag en gång, o sålde kransar vi gjort (ESK GF..hette det så..? va med i en aerobics grupp som uppträdde o hade oss o vi skulle dra in stålar för en resa till Gbg...för typ 10 år sen, ha ha.)



Ha en fin helg.

2009-11-27 @ 19:35:54
URL: http://jama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback