ZZzzzzzzZZZzzzzzzzz.....

Nja...vet inte om projekt MILO SOVA HELA NÄTTERNA började så bra. Jag har sovit typ en timme inatt, jag vet knappt vad jag heter just nu, så trött är jag. Jag orkar inte titta ordentligt, mitt huvud bultar  och jag känner mig sjuk i hela kroppen. Antar att tröttheten börjar ta ut sin rätt nu. Jag har ju inte sovit ordentligt på 3,5 månad nu, dessutom var ju de 3 sista månaderna av graviditeten rätt sömnlös oxå.

Milo sov väl ungefär som han brukar inatt, knorvar....bökar..... äter...... Kruxet med pojken är nog att han sover ändå om ni förstår vad jag menar. Han är inte medveten om ätandet, knorvandet och bökandet. Men hans EXTREMT lättväckta mamma är det. Jag vaknar av att han andas annorlunda, jag vaknar av om han suger på tutten lite extramycket. Jag vaknar om han vänder sitt huvud..... ja ni hajjar. När jag väl får honom lugn, tyst och djupt sovande är det min tur att somna. O det mina damer o herrar är inte det lättaste när man vet att det snart är dax att börja om hela proceduren.

Aja..... så är det, jag hoppas att det snart vänder som min kompis Åsa alltid säger ;)





Sover Dolly Parton på rygg?

Bajsar björnarna i skogen?

Har påven rolig hatt?

Har Therese Alshammar häst tänder?

Är Oprah rik?

Hade Ingvar Kamprad en bra affärsidé?

Är Ninis trött?



Kommentarer
Postat av: Garbo

Vad trött jag blir! Ja jag med skrev o det bara poff! borta!

Har själv haft en vaknatt med hundar som bökar så jag kan lätt förstå din sits.

Man kan undra varför man utsätter sig nu när sonen är stor ;)



Jo jag skrev att vi hade sovrummen vägg i vägg och sonen fick sova på madrass i sitt rum och jag kunde lätt vakna till o gå in om man hörde honom knorra och orkade man inte ta sig tillbaka så somnade jag om på madrassen,kanske ett tips för dig för ligger man bredvid så sätter man sig käpprätt rakt upp vid minsta lilla gny men sover man inte ihop så kan man slappna utav lite när man väl somnat men man sover trots det inte djupare än att man hör sin lille unge,nuförtiden finns det ju såna där babylarm man kan ha vid sängen.

Kanske att du kan sova nånannastans i huset o låta T o milo sova i samma eller ställa ut babysängen strax utanför sovrumsdörren då hör du oxå lätt om han vaknar men kanske du då kan koppla utav smågnyendet..

Vad vet jag,man får prova sig fram helt enkelt för oss tog det 3 år innan man fick sova nån hyffsad natt sen vart det nattspring och sen sova ihop till skolstarten så detta med sömnlösheten är ju nått som kommer hålla i sig,gäller att vara fiffig och försöka sno åt sig några xtratimmar.



/Kram o lycka till

2009-03-19 @ 08:57:15
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hej gumman! Tänkte skriva ungefär samma som Garbo, ni kanske ska fundera på att byta rum för Milo, det är ju ofta man hör att barn sover bättre när dom får eget rum...

Ja, ja, lycka till! Tänker på er!



Kram!!!

2009-03-19 @ 09:48:02
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Postat av: Åsa Thiger

A lilla hjärtat... Vad ska vi ta oss till med med eran lilla diktator!?! Ro hit ungen så ska jag ta mig ett snack med han. Låta han andas in bonnluft och lattja med Meja sen sover han som en stock! Om jag så ska käka dextrosol en hel natt för att hålla grabben nöjd så gör jag det! Nu är det banne mig eran tur att få sova! Han kommer inte få det lätt här hos familjen Thiger-Andersson bootcamp! ;)

Dörren står alltid öppen för er våra älskade vänner!



PUSS!!

2009-03-19 @ 13:26:58
Postat av: Mia

hej nina...håll ut! Jag är inte heller 25 längre och mitt blod brusar av trötthet. Hur fan orkar man egentligen? Jag köpte ett halvkropps solarium lol. Slänger mig under 20min i taget. Ser ut som jag vart i thailand nu efter en månad, får strålar som gör mig piggare och känner mig inte så svart under ögonen och spökvit. Ungen bökar också så nu ska jag försöka få honom i egen säng. 4mån. men det där solariet var det bästa jag gett mig själv fast de låter ytligt, det är inte det, man blir piggare och spegelbilden snällare. sen extra järn, fiskoja och folkbärs till helgen. kram

2009-03-19 @ 23:06:49
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback