Krångel suuuger.....

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!

Idag fick man sig en härlig liten överraskning kan jag säga. SNARK X 300 ungefär........

Jo, ni vet det dära försäkringskassan! Javisst.....



Jo.... jag måste antingen va totalt jävle dum i hela huvet eller så har man gjort det lite krångligt. Man måste ju typ hålla på o anmäla in lite då o då att man vill fortsätta att ha föräldrapenning.... gör man inte det så får man ingen föräldrapenning. Så var det med det.....

Så jag har fått typ 3500 kr i ersättning. Javisst.... vad räcker det till???.......när man har hus, 3 ungar, bil och katt! INTE ETT JÄÄÄVLA DUGG kan jag säga....

Gick in o anmälde att jag självklart ville fortsätta ha ersättning efter februari oxå..... varför kom ingen förvarning. Typ ett litet mejl med ett klämkäckt: "Nu var det dax att förnya dagarna....." eller vafan som helst!!

Jahapp...nu fick jag sådär ont i magen som bara jag kan få när det kommer till pengar o inte räcka osv. FY  JÄKLA FAN oxå.....

Imorn blire till o ringa o säga att jag svimmar om inte jag får mer betalt..... eller nåt sånt! Nån som har ett bra tips.....

Kommentarer
Postat av: ulrica

Tips 1: Låt INTE arg :)

Tips 2: Låt förtvivlad!

Tips 3: Gråt gärna en skvätt.



Då får du kanske kanske pengar tidigare!

Hoppas verkligen att det löser sig.

2009-03-30 @ 18:51:41
URL: http://ulrica.org
Postat av: tess

Har hänt samma för mig, men efter lite "snyfft" och beklagan att det inte går runt annars har jag fått pengar insatt något dygn efter så det fixar sig säkert.



lycka till

2009-03-30 @ 22:18:01
Postat av: Alexandra

Det är jäkligt konstigt med dom där.. Ska dom ha in nå papper lr uppgifter så ska det ske helst igår och helst ska man förstå själv att det nog är dags att ta tag i det!

När det däremot är någonting dom ska fixa åt en så kan det ta uppåt flera månader o då skickas det ut papper om att handläggningstider och gud vet allt. Va fan? lägg den tiden på att komma ikapp istället om dom nu har så mkt att göra. Fattar dom inte att folk behöver sin pengar? Man blir ju knäpp av att gå omkring och va orolig över ekonomin och inte veta nä och om man får sina pengar. Räkningar och andra utgifter kan ju liksom inte vänta...



Stackars dig säger jag och ring dom det första du gör imorgon, ge dig inte utan kräv din ersättning nu på en gång. Har dom gått ut med luddig information får dom fasiken räkna med att behöva jobba lite fortre och lösa det här åt dig!

Ett tips, när dom krånglar med mig så både ringer jag och mailar! Jag ger mig inte och tycker dom jag är tjatig så får dom tycka det... Ibland har det fasiken gått så långt så tårarna kommit fram, va är det för system dom har om det ska beöva gå så långt?!



Lycka till tjejen!

KRAM

2009-03-30 @ 22:31:32
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback