Denna jäkla barnvagnsdjungel!!!

Tack för härlig omtake bloggisar! Tack för ni finns.

Hörrni, ni vet ju att jag och husbandet valde en billig vagn till vår bebis när han var så liten så han hade liggvagn. Den kostade oss 1600 kr, ingenting ju. Det har märkts nu, att den var billig alltså. Den krånglar lite när man ska få upp den dessutom så har en slags spärr till ena hjulet lossnat så rätt vad de är så lossnar hjulet. Jättekul. Jag har fått nog av den billiga vagnen nu!!! Planen var ju att vi skulle lägga lite mer krut på nästa vagn som är tänkt som sittvagn.

Jag har kikat på nätet och lusläst mig igenom det här med vangar! Vilken jääääkla djungel, MY GOD!! Det känns som ett skämt, den ena har för liten sittdel men är jäkligt lätt, den andra är kanon i sittdelen och räcker till Milobebis blir 3 år men då är hjulen kassa och bromsarna strular, när sittdelen är lagom och bra nä då är sufletthelvetet för kort! Ja men ni hajjar.... fan så jobbigt!

Nu har vi kollat igenom ALLA!! Jag lovar, det är verkligen ALLA! Jag har läst om allt, jag har även läst olika forum för vagnar och vad alla känner om olika vagnar.

Vi vill ha en vagn som:

* Inte för bred (är trött på att jag vält inte bara 1 sminkställ i butikerna)
* Smidig att köra (är trött på traktorkänslan jag har nu)
* Ska klara långpromenader (givetvis då vi promenerar så hysteriskt mycket)
* Inte vara för stötig (Milobebis ska ha en skön färd eftersom vi promenerar så mycket)
* Ska vara relativt stor i sittdelen så den räcker ett tag (vill inte att Milo ska vara dryga året när den är för liten)
* Relativt stor varukorg (jag går ofta o handlar här vid vår lokala affär)
*
Fullt liggläge (Milobebis älskar o sova i vagnen)

Japp.... och den som är närmast detta är en Urban Jungle swift som är en lite mindre variant av vanliga Mountain Buggy Urban Jungle! Den är 3 hjulig vilket jag varit en STOR motståndare till tidigare eftersom de ska vara så ostabila. Men efter att ha läst alla dessa forum med personer som äger dessa vagnar så är jag övertygad om att de INTE är ostabila! Dom är KANON enligt de flesta!!

Idag ska jag och Sandra en kompis åka till Babyland i västerås och kika på vagnar, tror inte dom har just den men jag är öppen för allt. Jag tror dessutom att jag ska testa lite innan jag bestämmer mig! Jag är övertygad om att de flesta vagnar jag kommer prova idag är bättre än den vi har. :)

Dessa har vi kikat på, få se vilken det till slut blir. Jag hoppas på att de ska ha nå utgående -08 vagnar, de brukar ju rasa i pris då. Såhär ligger 09:orna i pris just nu:




Kommentarer
Postat av: Caroline

Det här med vagnar är ju jättesvårt. Vi har köpt en Teutonia Fun till vår bebis, sittdel med hårdlift i till att börja med. Vagnen känns otroligt smidig att köra och är ganska liten till storleken också. Eftersom bebis inte kommit än så har vi ju enbart kört den inomhus än så länge, men jag hoppas att den känns lika bra utomhus.

Det enda negativa jag hört om Teutonia Fun är att vissa tycker att fjädringen inte är så bra, inget "gung" liksom, och att den kan vara lite svår att köra i terräng och snö, det är ju en cityvagn. Det känns som att den kommer passa våra behov bra, men promenerar man mycket i terräng så vet jag inte om den är det bästa valet, kan nog lätt bli stötigt och hoppigt för lilla Milo då. Men om ni mest går i stan så är det nog inga problem.



Jag kan rapportera mer när vi börjat använda den "på riktigt", förhoppningsvis inom några dagar.

2009-06-09 @ 09:28:49
Postat av: Malla

Nu ska vi se här... Jag har haft, i snitt 7 vagnar/unge.. Varje mammas rättighet! ;-)



De bästa har alltid varit Emmaljunga.. Speciellt de klassiska. Man kan vända åt båda hållen, alla tygdelar är maskintvättbara och varukorgen är "good eunogh".. Fullständigt liggläge! Inbyggda selen...



Majsan, som är mer händig än jag, köpte en begagnad Emmaljunga (hon ville ha guldchassi) och klädde om den i svart och zebrarandigt tyg, skötväska i samma.. Likaså liggdyna och åkpåse.. Asaballt! Kanske något för dig som är så händig? Billigt, bra och "the one & only"...



Jag kan inte sy men jag köpte en "bäbyssovsäck" på Naturkompaniet.. Som var 500 ggr bättre än andra åkpåsar då den var mjukare, varmare och räcker till ungen är 2 år. Ungarna kan ligga ute i vagnen i - 10 grader i sovsäck tischa och långkallingar och ändå vara perfekt varma..



Hahha.. Fan så jag babblar! Sy själv Nina.. Det blir billigt och succé.. Trust me!



Pok



Mallavärstadåligahändigabralla..



2009-06-09 @ 09:58:02
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Agnieszka

kolla in crescent-vagnen. vi ska ha en crescent diva till elton!

2009-06-09 @ 10:34:39
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Therese K

Vi har haft en Fun till Alex sen han föddes, vi har varit väldigt nöjda med den. Men nu har vi dessutom en vanlig sulky som vi varvar med och den kombinationen passar oss bra.

När jag ska på längre promenader är det Fun som gäller, ska vi ner på stan eller på kortare besök tar jag sulkyn.

Lycka till i djungeln

2009-06-09 @ 13:05:43
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: syster

ta en med bra gung om du vill bli omtyckt av dagisfröknarna! haha

2009-06-09 @ 17:41:09
Postat av: Elin

Hoppas att ni hittade en fin vagn till lilla Milo! Själv villjag gärna ha en sån där som är både en joggingvagn och som man kan ha som cykelkärra. Vore perfekt så här till sommaren! Inte för att en sån är så smidig, men vi har ju Elsas brio happy och en sulky oxå.

Själv tycker jag att den där brio sing e riktigt snygg!

Kram och lycka till i djungeln!

2009-06-09 @ 21:05:01
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback