Klaga eller inte klaga?

Jag var nere i hamnen nyss, gjorde lite skyltar. Det vankas ju hamnfest i vår lilla stad så då blir det fullt pådrag nere på Hamncafét. Jag slogs av vilken jobbig bransch det måste vara. Att man vill vara alla till lags....vilket självklart är omöjligt!

Nån klagar på maten, nån klagar på att vinet är för varmt eller för kallt. Nån blir arg för att köket stänger för tidigt. Sen är dessa personer väldigt noga med att säga det. Att man verkligen gör sig besväret att klaga. Nu är ju alla väldigt olika när det gäller det här, det vet jag. Jag tillhör den ICKE klagande sorten. Jag vill inte göra det bara, jag är nog rädd för att såra eller förstöra en annan persons dag. Å det vill inte jag vara orsaken till. MEN, att klaga kan ju vara bra oxå, man kanske kan ta det på rätt sätt och göra nåt konstruktivt av det hela. Samtidigt så vet  vi ju inte om personen efter tycker samma sak?? Han kanske älskar smaken av den goda físken medan han bakom inte gör det. Ja ni hajjar!

Oftast finns det ju naturliga orsaker till varför ett kök stänger, eller varför vinet är lite för varmt, eller varför maten inte smakade som förväntat!

Ett kök KAN stänga tidigare om det ovätat dyker upp en jäääävlans massa folk man inte räknat med. Oftast finns det andra alternativ att beställa då, typ cafémat av nåt slag. Jag är inte knusslig sådär jag... ro hit en lasagne och jag är nöjd!

Ett vin man köpt för 45 kr glaset kanske man inte kan ha väääärldens förväntningar på. Det är ju oftast husets vin som klassas som ett B-vin. Vill man ha rätt temp på vinet beställer man kanske ett glas av den lite dyrare sorten? Eller så dricker man upp den varma skiten och beställer en kall bärs nästa sväng!!

Att maten inte smakar som förväntat? Nej, men alla tycker ju t ex inte att blanda chips och ferraribil i munnen är bland det godaste som finns!! Smaken ät som baken, delad! Det är ju omöjligt att göra nåt som passar alla. Tycker inte jag att det smakar jättegott så äter jag det ändå och tänker att jag inte ska beställa det nästa gång.

Kan hända att jag är lite för "snäll" när det gäller det här. Eller "snäll" är väl fel ord. Jag vill bara inte klaga, jag diggar inte sånt! Jag vill framföra saker som är positivt, jag vill inte komma med negativ energi.... det har vi så jäkla mycket av ändå här i världen!! Sen har jag ALDRIG varit med om att nåt varit vidrigt när vi valt en lite dyrare restaurang! Vissa verkar  tro att det ska vara top of the line även om det är en jävla pirog för 35 spänn man beställer, så ÄR det inte! Och man KAN inte ha såna förväntningar!!

Skulle jag hitta nåt obehagligt i maten däremot så skulle jag förmodligen säga till och kanske rent av klaga.....men så länge det verkar vara vanlig mat för en vanlig peng utan råttben eller nåt annat obehagligt i så krubbar jag snällt och håller käften!

That´s me!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack gumman för din kommentar! Kanske det finns en förklaring till mina stickningar i benen, alltså är jag förhoppningsvis inte onormal!;-)

Som du skrev så hade nog yrseln o d inte med det att göra, blev bättre efter lite mat i magen!

Tack för tipsen och fortsätter det ska jag kolla upp det!

Puss o Kram

2009-06-23 @ 23:40:18
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: jessica

Hej

Hoppas att allt är bra. Här är det bara bra.

Jag har en Award till dej som du kan hämta hos mej .



kram kram

2009-06-24 @ 07:03:17
URL: http://ica1977.bloggagratis.se
Postat av: Amanda

Jag hör också till dom icke klagande. Men som du också skrev så kan klagan vara bra också. Jag är sällan ute och äter på restaurang eller så men jag gjorde faktiskt det häromdagen. och maten ar hemsk. Det var faktiskt något av det vidrigaste jag ätit. Nånsin. Men jag klagade inte. Jag kommer varbara inte gå dit fler gånger. :o)



Finns ju olika saker man kan klaga på. Allting som rör våran son. nattvak som inte fungerar osv sådant har jag varit dålig på att klaga på också. Men det går bara ut över oss i slutändan. Så efter påbackning ifrån Lillemans doktor så har jag lovat att försöka bättre på mig på detta.



Hoppas ni får en fin hamnfest!

Kram

2009-06-24 @ 07:14:49
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag är också en person som inte klagar vid restaurangbesök mm. Mitt ex var en väldigt rättfram brud och var inte maten god så påpekade hon gärna det medan jag bara ville krypa under bordet :)



Det är liksom inte stackars servetrisens fel att beasåsen inte var jättegod eller nåt...



Apropå strandmyset så ska jag lyda dina förmaningar imorgon och ta en välförtjänt stranddag med familjen efter en vecka med jobb, jobb, jobb och målning hela kvällarna. Ha det bra!!!

2009-06-25 @ 06:01:01
URL: http://jack71.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback