Pyssel





Jag och mitt jäkla pysslande rent ut sagt. Jag bara MÅSTE pyssla med saker. Varför vet jag inte. Enligt mamma har jag alltid varit såhär. Fixat och donat, sytt och snickrat. Hittat på lite smarta lösningar på saker.

Jag flyttade ju hemifrån när jag var 16 år bara. Lite tidigt kan jag tycka såhär i efterhand men så var det när man var kär i en lite äldre kille. Jag minns att jag redan då sydde alla våra gardiner och dukar. Jag möblerade ofta om och tyckte om att göra olika blomarrangemang. 16 år liksom. Som en jäkla kärring redan då! :)

Detta har bara fortsatt. När jag blev lite äldre så började jag sminka kompisarna och även klippa en del. Jag hände mycket hos min frisörkompis och när hon hade tid så visade hon hur man skulle göra. Så där föddes mitt klippande. Nu har jag klippt sen jag var 18 år. Sminket vet ni ju, gick ju en utbildning och det var nog inte förrän jag gick den som jag insåg att jag kanske var en aningens kreativ. Minns att jag pratade med mamma om det och hon tyckte jag va helt knäpp! "Men vadå?? Har du inte fattat det förrän nu???"

Det hade jag inte. Men nu har jag det. Jag har ett stort behov av att få fixa o trixa, sy och pyssla. Kanske är ett sätt att rensa tankar vad vet jag.

Idag har jag pysselstuga GRANDE!!!

1) Har precis avslutat en skötväska. Japp, jag har sytt en retro skötväska till Milobebis.
2) Nu ska jag sy ett skynke som ska vara runt Milobebis skötbord, kom på att limegrönt är sjukt snyggt i badrummet. Då måste ju skynket bli limegrönt!
3) Ska göra en ny datahörna idag, mitt fula jävla vitrin åker ut idag och ersätts av en datahörna. Det blir IKEA ikväll.

Jihoooo......LÖÖÖÖÖÖÖÖVE IKEA!!

Kommentarer
Postat av: ulrica

Jamen det är ju helt sjukt... varför har jag inte tänkt på dig förut?! Jag behöver ju en egendesignad kameraväska som är lite läcker och inte så "kameraväskig"... om du skulle vilja ha ett sånt uppdrag så säg till så kan vi diskutera vad jag önskar mig :)



Kramar

2009-06-15 @ 15:44:55
URL: http://ulrica.org
Postat av: Nina

Hmm,kameraväska. Låter som den ska vara ganska så liten. Som sagt det är ju ganska så mycket fixa o trixa. Tror jag ska sy några skötväskor först så jag blir varm i kläderna. Sen kan jag återkomma:-)

2009-06-15 @ 22:00:58
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback