Hamnfesten är häääär

Gomorron alla.....

..ja, minst sagt chockerande att Michael Jackson lämnat jordelivet! Nyheterna idag är belamrade av händelsen. Inte konstigt med tanke på vilken popikon han var!

Ja, vad har hänt här i mitt liv då?!

Gårdagen började med den dagliga morgonpromenaden! Nu har vi promenerat regelbundet varje morgon sen första veckan i april. Det är snart 3 månader. Det stämmer att det blir en vana, en vana som man tillslut inte vill och kan vara utan. Det stämmer, och så har det blivit för oss. Proemenerar inte vi en dag så känns det förjävligt. Både kroppsligt och psykiskt. Men vi försöker att tillåta oss att ibland inte promenera, men det har inte hänt så många gånger ska jag säga. Har jag blivit en sån där äcklig jävla hurtbulle nu? ;) Häärlligt i så fall, jag har alltid velat vara en hurtbulle! :)



Sen var jag och Sandra med ungar på en liten shoppingtur, det blev några trasor faktiskt. Lite sommartrasor som är bra o ha nu när det är hett som ZLATAN! Köte lite nytt till husbandet oxå, han blev glad. Och det slätade säkert över hans huvudbry med hans shoppande fruga. MEN, till mitt försvar så blev mina grejer billigare än hans. Är det ens ett försvar, aja....

Sen har ju den årliga hamnfesten andat här i vår lilla byhåla igen, huuuurrrrraaaaa!!! Årets happening är här. :) Hela stan liksom blomstrar upp och som vanligt så kryper alla sorter fram ur sina små hål för att fira denna helg.

Det är skinnväst gubbar med sås i mustaschen och det gråa håret slickat bakåt i en smetig tofs (läckert), det är det medelålders finska paret med samma knickers, samma Cran Canaria t-shirts fast i olika färger, det är medelålders brudar med glittriga motiv på jeansen som sitter liiite för högt så det blir en cameltoe av det hela, en cameltoe som bara knappt kan låta bli att titta på, det är fjortisarna som har så korta kjolar så skinkorna glimtar fram dessutom är dom spacklade som transor, sen har vi de medelålders männen, även de lite äldre som blivit utsläppta av sina kvinnor och ÄNTLIGEN får bli sådär dreggpackade utan o ha gumman vid sin sida som bjäbbar om "för full" eller "lugna dig nu". Det tafsas på allt som rör sig, det bälgas litervis med festivalöl ur alldeles för små plastglas....

Det är för hääärligt helt enkelt! Jag ÄLSKAR det!!




Vi var SJÄLVKLART där förstås!! Vi som är småbarnsföräldrar blev aldrig dräggpackade utan satt i trevligt sällskap och tog oss några öl, sen gick vi hem till tivolidiscodunk och alldeles för fulla människor överallt. Som sagt, hääärligt! Själv har jag tjejfest på lördag, då ska vi ner i våra gllitterprydda jeansfickor (not) och bli liiite för överförfriskade!






Nu väntar llite "kolla på fiuutboll", Thedde är med i Globall Cup. Sen sa Sandra och jag att vi skulle beeatcha med våra små bebisar idag. Får se vad vi hinner med.

Puss på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Cian

Vi ses imorgon :)

2009-06-26 @ 11:17:16
Postat av: Lotta

Vilken härlig design du har!

Håller med, på sommaren borde man bo på stranden!

:)

2009-06-29 @ 16:52:58
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback