STUDENT 5/6 2009 ~ STUDENT 15/6 1991

Vi var ute och gick som vanligt i morse, men MY GOD!! Är det 5:e juni idag eller vad??? Känns som 5:e oktober. Fyy fan så kallt det var. Och idag som det är student här i vår håla! STACKARS STACKARS DOM!!!! Men med den spritmängden så känner man väl inte om det skulle vara 5 minusgrader.

Aaah, jag minns min egen student. Några dagar innan hade jag permanentat håret uttav helvete, herregud, det var inte långt ifrån afro. Studentmössan blev liksom trång av mitt tjocka permanentade hår. Mamma hade sytt om en klänning från JC som kostade 149:-, tänk att jag minns det fortfarande. Hon sydde en liten volangkant på den så den skulle se lite roligare ut. Jag var så nöjd med den. Sen hade jag vita pumps. När kl. var 9 på morgonen så hade jag skitont i fötterna.

Det var champagnefrukost, och en snaps eller två. Det var kyrkan där vi var lite fnissiga. Det var betygsutdelning. Det var skrinda efter traktor och gapa och skrika så det bara pep om rösten på eftermiddagen. Det var studenttåg. Det var mamma & pappa och halva finnsläkten som stod och väntade med ett fiiint plakat på mig. Jag hade på mig en sprakdräkt i frotté med gula prickar på bilden.Det var pappa med sin gamla bil från 50-talet, den jäveln koka så fort vi skulle åka med i tåget så vi tillbringade mesta tiden på motorvägen där vi luftade bilen lite. Pappas svett rann i pannan, mina blommor fick knappt plats i bilen för att inte tala om flygplansballongen som moster Aino köpt. Den rackarn exploderade när vi åkt 500 meter. SNYFT, den var så cool. Det var middag och sen fest nere på det lokala haket.

Jag hade så sjuuuukt kul den dagen. Jag kommer aldrig nånsin att glömma min student! Och jag har bara fina minnen från den. Hur var din student?


Kommentarer
Postat av: pangis

Jag var student 1984!!! Det du:-)

2009-06-05 @ 20:37:34
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Anna

Tog studenten nu :) Handel på Westerlundka. Och jag kan lova dig att man inte ens märkte av att de va kallt :) Adrenalinet fixade de :D Studenten var verkligen den absolut BÄSTA och roligaste dagen i mitt liv, vill bara vrida tillbaka klockan ett snäpp och uppleva den dagen en gång till! :) Ta hand om dig!!

2009-06-07 @ 19:38:18
URL: http://annastur.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback