Sommarlov...

Ja, ni minns väl att jag satt här och deppade i måndags förra veckan. Idag är det måndag igen och idag deppar man inte. Nehej, pojkarna kommer idag. Jag håller som bäst på att bädda rent i deras sängar, fjantig som man är så smörar man med favoritlakanen. Elliot har sitt häst-set och Thedde sitt döskalle-set.

Det är första sommarlovsveckan och av erfarenhet vet jag att det brukar vara lite sådär hysteriskt den första vekcan för då ska man göra allt det där man längtat så mycket efter. Elliot har redan ringt och berättat att han åker till stallet och kommer att vara där hela dagen.

"MAAAATSÄÄÄÄCK" hinner jag bara säga så är han redan på väg!

Thedde har inte ringt än. Få se vad han kommer med, troligen kommer dom inte hem förrän senare i eftermiddag.

Jag minns faktiskt just dessa första dagar man hade på sitt sommarlov, helt galet underbart var det. Man kunde liksom inte tro att man hade 10 veckor ledigt! Det hade man ju då, nu är det 8 veckor. På 10 veckor hinner man mycket. Växa några cm. Få lite längre hår, bli lite brunare. Så var det alltid, alltid nån som vuxit till oigenkännlighet eller fått 45 i skostorlek. Ja, killarna alltså...stackars om det var en tjej som haft 45 i skor.

Japp, nu gäller det att planera. Jag skulle gärna vilja ha lite fint väder så kan nog jag o grabbarna komma på massa mysigt att göra framöver.

Vad ska ni hitta på??






Kommentarer
Postat av: pangis

Visst är det härligt med sommarlov..mina teens sköter sig själva numera men dottern ska med till Danmark nästa vecka i allafall.. sen väntar långledigt för mig med:-)

2009-06-15 @ 11:49:37
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: ulrica

Jobba, jobba, jobba :(. Semester v. 32 så då har nästan hela sommarlovet gått.. vi borde också få ha sommarlov tillsammans med våra barn tills att dom flyttar hemifrån tycker jag!!



Stort TACK för klippningen.. barnen är superdupernöjda!! Vi gör upp nån dag här.. bara hojta till!



KRAMAR i massor

2009-06-15 @ 12:31:34
URL: http://ulrica.org
Postat av: Agnieszka

Ja våra barn är ju fortfarande så små.... men vi hoppas på fint väder så det blir glass i hamnen, lek utomhus och en massa bus!

kramar

2009-06-15 @ 13:58:18
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Nina

Pangis: Ganska skötn det med va, att dom sköter sig sjävla? längtar Hihi..



Ulle: Ja, vi får göra upp :) Oj vad sen semester du har, det har T oxå. :( Lite trist men vädret brukar va bäst då! KRAM o va kul att de blev nöjda!



Agnieszka: Det låter ju jättemysigt, bara vara o mysa.. sånt gillar jag! KRAAM

2009-06-15 @ 15:25:57
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback