BOOSTA SOVRUMMET

Jag har fortfarande så ont i min tand så jag nästan gråter, stundtals när jag inte tagit en värkis. Nu sa tandis att det kan göra ont ett tag eftersom det då är en infektion i den. Igår eftermiddag tog jag en värktablett, på kvällen la vi oss i soffan för att kolla på Benjamin Button. Somnade under filmen (fast den var jättebra) och vakande kl halv 11 av värken FROM HELL!! MY GOD, jag ville skrika och gråta för att det gjorde så ont. Värktablett och så tog det typ en kvart så började det kännas lite bättre, vilken befrielse. Utan värktabletter skulle jag inte vara människa nu.... HUUUUU! Ber till högre makter att det här ska släppa snart!

Känner då att jag behöver skriva lite MÅ BRA inlägg igen! Jag är inne på att göra om vårt sovrum lite, jag vill göra det sådär SUPERMYSIGT så att den där "vill ligga i sängen hela dagen" känslan infinner sig! Hittade en liten artikel om det förut. Saker man kan göra för att få en MÅ BRA känsla i sovrummet, lite av idéerna är mina egna oxå! Sömnsvårigheter är något väldigt vanligt i dagens samhälle, har själv haft dom och vet precis hur vidrigt det är när man inte får/kan sova.





* FUKT & GLÄDJEBOMBA
Innan man lägger sig kan man istället för att "bara" tvätta av sig sminket, peela huden och lägga på en fuktmask. Vill man så kan man ju använda sig av de hemmagjorda jag tipsade om! Tänd ett doftljus - blunda och tänk igenom tre händelser från dagen som Du är glad över medan Du väntar på att masken ska verka.

* FÖRBERED SOVRUMMET FÖR EN GOD SÖMN
För varmt, kläder på golvet och staplar av tidningar och böcker kan störa Ditt undermedvetna när du ska sova. En kvart före laggdax kan man göra följande: Öppna fönstret rejält, vik upp täcket så sängen vädras, plocka undan om saker ligger, släck i taket och tänd en lampa som ger ett behagligt mysigt sken. När du kommer tillbaka från kvällstvätten inbjuder sovrummet till en god natss sömn.

* GE DIG SJÄLV EN LUGNANDE AVSLUTNING
Ta ev. en snabbdusch. Avsluta med att smörja in dig med något som doftar rosor. Rosdoften ger en lugnande effekt och passar därför till kvällen.






* UPPDATERA NATTGARDEROBEN
Min nattgarderob behöver ett lyft, jag vet att i början när jag och husbandet träffades hade jättefina söta sexiga nattlinnen. Nu kan det bli allt från mysbyxor, ett vanligt linne, gamla slitna tischor till att inte ha på sig nånting. FY FAN, nuu ska alla gamla tischor bort. Jag ska investera i söta sexiga nattlinnen. Svalt och skönt, typ siden på sommaren och kanske skön bomull på vintern.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar: om jag boostar mitt sovrum slutar grannen ha fest då? ;)

Tänk om ändå lite boost kunde lösa mina bekymmer.

Igår va det girlsnight m jorgubbsmochito grill och höga skratt upplyst trädgård o allt som hör därtill till 01 då jag var färdig att dra på mig morgonrocken o gå ut o göra mig osams,,,,



/Kram från garbo och hoppas din tand lugnar sig snart

2009-07-23 @ 09:32:45
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback