Long time no see!

Hallå och hej!

Ni anar inte hur mycket som hänt under frånvaron från min egen blogg?! Ni anar inte heller hur många gånger jag försökt få in ett inlägg men inte lyckats.

Kan ju börja med att förklara frånvaron!
Jo förstår ni.... när vi åkte från Sunne så dog datan, den har ett batteri som FETSUGER! Håller i 3 minuter efter man dragit ur sladden. Skrev ett snabbt inlägg och precis när jag skulle posta det så dog datan. Blev inget inlägg då.... försökte mobilblogga men den funktionen funkar inte längre av nån konstig anledning. Jag har oxå försökt från husbandets mobil som har ett internet som påminner mer om vanligt internet på en normalstor data. Då har jag inte heller lyckats blogga så det kommit in nåt inlägg! SKITÄRSLE så arg jag fått bli för det då.

AJA.

Väl framme i Leksand så var campingen överfull och vi fick ingen elplats. Igår kväll fick vi elplats, igår kväll!!!!

Det som hänt på vägen!

* Åker från Sunne
....
packning av husbil tar lååång tid men till slut kommer vi iväg.

* Mellanlandar i Ludvika
....
vi letar efter en JET mack.

* PANG, vi krockar
....rakt in i en frmförvarande bil. Vi träffar hans dragkrok och vår plåt i fram får en djuuup buckla. Milos stol fungerar kanon, han flyger lite uppåt med benen, that´s all. Thedde och Elliot blir så himla rädda, mest av att jag skrek eftersom jag såg att husbandet var på väg in i ärslet på bilen. Alla ungar gråter för att de blev så himla rädda, husbilen startar inte. Det visar sig senare vara en kabel som åkt ur batteriet. Själv har jag slagit i axeln så den är lite blå. MEN, ingen fara med nån av oss, tur det. Husbilen startar oxå snällt när vi hittat den lösa sladden.

* Framme i Leksand
...jag ser fram emot en härlig lugn stund med snacks framför Golden League på TV:n och ungarna nära nära under kvällen. INGEN ELPLATS, det är så in i helvetes fullt på campingen så vi får knappt plats på de elfria platserna heller! Ingen TV, ingen mys, bara korvgrillning och hopp i säng. Jag var så jäkla sur, trött, ledsen, skakad och kände att jag nästan ville åka hem där en stund. Då började ungarna prata om hur kul det skulle bli imorgon inne på Leksands sommarland. Plötsligt kändes det rätt att vara kvar och fortsätta ha skoj på vår semester. I samma veva kommer ett par, som bor mitt emot oss, och erbjuder oss att låna deras elaggregat. Vilka människor??? VA?? Helt fantastiskt, vi hade aldrig setts men hon hörde att jag blev ledsen när jag inte fick kolla friidrotten på TV:n så då erbjöd dom oss att låna sitt elaggregat! Vart tror ni dom va ifrån?? NORRLAND såklart... var annars? SCHELLEFTE som dom säger sådär charmigt! Vi har hittat nya vänner, vi har nu pratat en massa, bytt telefonnummer och när hon kommer  ner till stockholm för att hälsa på sina föräldrar skulle hon slå en pling. TV:n fick vi aldrig igång så det blev inge friidrott, men de va skitsamma. Vi levde, hade fina okända människor omkring oss och såklart varandra dessutom var vi på semester.

* Sommarland
...jättekul, jättefint väder, barn i extas, jag och husbandet nära varandra på en filt, en snäll Milobebis och massa mys, umgänge och roliga grejer att göra under hela dagen. Jag rekommenderar ALLA att åka dit. Ett superduperställe! Vi var där från 11 på förmiddan till 18 på kvällen. 7 timmar och det kändes som ett par. Jag och husbandet fick oxå åka llite vattengrejer, bl a en fors som var 300 meter lång! JIHOOO vad jag skrek och gapskrattade! Lite gocart blev det oxå... mina gocarts horn i pannan växte ut direkt, En snubbe va framför mig och vägrade släppa förbi mig, han blev sådär sur som bara män kan bli över att en kvinna kanske vågade köra snabbare än en man. Han blängde snett på mig och snörpte lite på munnen när vi var klara. GUBBKUK tänkte jag..... fega jävel som inte vågade köra race! Jag blir fullkomligt galen på en gocarts bana, jag kör skiten ur mig, bilen och asfalten! Sen blir alldeles skakig efteråt. :)

Nu sitter jag här, är VIDRIGT trött eftersom jag sovit jättedåligt inatt. Jag är lite sur oxå...men jag blir det när jag är trött så jag har inte sagt så mycket än idag. Kanske borde snäppa upp mig, det kan ju inte gå ut över alla andra att jag är trött. Men sen är jag lite sur för att jag inte hitta USB grunkan jag sätter mitt minneskort i så ni ska få se alla miljarders bilder jag tagit! Det är nån som slarvat bort den.... så jag kanske fortsätter vara sur en stund till. Återkommer sen igen, förhoppningsis har allt kommit tillrätta och jag får visa er allt vi varit med om!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Guud vilka underbara människor ni träffat. Mindre kul med kocken men skönt att ni klarade er bra, förutom ditt blåmärke på armen...:(



Ohh vad jag önskar att jag skulle vara med er på semester.... kul som attans! kramis

2009-07-19 @ 12:29:11
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men hörrni vilken resa ni varit med om. Jag säger ju att man inte ska åka husbil!!! ;)

Allvarligt, ni ska få höra vad vi vart med om sen när vi ses....



Hoppas ni har haft det bra ändå, det låter så!



KÖR FÖRSIKTIGT NU!!!!!

Ha det så bra nu!



Kram från oss!

2009-07-19 @ 13:22:36
Postat av: Alexandra

Herregud va ni hunnit vara med om grejer på bara ett par dagar!

Så skönt att höra att krocken gick så bra som den gjorde ialalfall, änglavakt kan man väl säga om det.

Tur att det finns underbara människor och att man dessutom får chansen att möta dom...



Hopaps nu ni får en fortsatt trevlig semester, njut av ledigheten och varandra!



Puss o Kram o KÖR FÖRSIKTIGT!!!



Du förresten, lite dåligt humör och irritation hör ju faktiskt campinglivet till!;-)

2009-07-19 @ 18:30:02
URL: http://nenensblogg.webblogg.se/
Postat av: mallis in real life

Låter som en helt vanlig semester. Eller?



Campingliv är inget för mig, det kan jag återigen konstatera. Det är nog mest kul för ungarna för när jag var liten älskade jag att campa i vår husvagn.



Kram på dig och sköt om er

2009-07-20 @ 08:57:38
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback