Detta med golf!!




Godmorgon...


.... i morse var jag ute och gick som vanligt. Det blev en jättetidig runda så jag var ute redan kl halv 6. Runt hörnet så står ett jättegäng med karlar. Ett gäng med golfkarlar. Nu har ju jag musik i öronen så jag hör inte vad dom säger men med tanke på deras ansiktsuttryck så ser jag att dom är riktigt uppåt! Det riktigt sprudlar om dom här killarna där dom står med sina golfbagar!

HALV 6!!

Det där med golf är ett riktigt fenomen. Ska säga att jag gillar det själv, har inte gått mer än ett par rundor i mitt liv men det lilla jag golfat säger mig att det är förjäkla kul, jag har dock mitt humör emot mig och har skämt ut mig lite när vi varit ute. Jag bara KAN inte låta bli o bli förbannad, och har jag med mig nån jävlen som flinar lite så är det GYNATT direkt! Ridån går käpprätt neråt och jag tappar totalt uppfattning om tid och rum och vill typ svälja golfbollen, vira klubbjäveln runt nån idiots hals och trycka ner golfbagen i åttonde hålet!

Men jag återgår till fenomenet, för golf får folk att bli så annorlunda!

* Tjocka gubbar går runda efter runda på sommaren och loosar 15 kilo på köpet, händer ju aldrig annars!
* Vuxna karlar (kvinnor med)  träffas inför en golfrunda när kl är fucking halv 6 på morgonen! Han skulle ju inte stå där halv sex om det var en shoppingrunda man skulle på? Hon skulle ju inte ropa hurra om det var ut occh fiska man skulle
* Vissa av mina väninnor ser knappt sin karl på hela sommaren, han är ute o golfar!
* Alla dessa påhittade små golftävlingar då? Det är festivalgolfen, det är round table pokalen, det är olika tjej och kill tävlingar till höger och vänster
.

Det mest roliga tycker jag är när jag sitter där uppe på ranchen och kollar Thedde när han står och slår. Det glider upp en dam i 60 årsåldern. Hon är förjävla fräsigt klädd i sina ljusgula shorts, en rosa piké tröja, hon har oxå en solskärm som är i exakt samma ljusgula ton som shortsen! Hon har golfskor modell DYYYR, hon har ett klubbset modell ÄNNU DYRARE för att inte prata om alla dessa strumpor som skyddar hennes SVIIINDYYYRA drivers!!
Hon går till en av utslagsplatserna, hon värmer upp. Jag ser att hon har ett litet rosa läppstift på läpparna, håret ligger perfekt i ordninggjort. Hon strääääcker på sig åt både höger och vänster, snurrar armarna och böjer sig slutligen framåt! Plockar upp en sjua gör hon, lägger upp en boll och så måttar hon slaget. Hon svingar lite på prov och så SMACK rätt ner i mattan! Det sjunger i hela utslagsplatsen! Hon får iväg nåt slag då och då men hennes sving är rent ut sagt skitkass, hon suuuuuger totalt på golf! Men hon har förjäkla schyssta grejer, det senaste av allt.... men hon suuuger!

DET är ett fenomen! För som de flesta vet handlar ju faktiskt golf om så mycket mer, det är ju inte bara ett spel....det ligger ju en HEL DEL prestige bakom oxå! MY GOD...

Thedde är lite halvt som halvt biten nu! Han har precis köpt en ny driver som jag fick vara med och bidra lite till, han är ofta uppe och slår men har inte gått många rundor. Han ska snart gå sin första golfkurs för att se om han är redo för att spela upp. Snart har jag ett alldeles eget fenomen här hemma. Husbandet har vart uppe och testat och slå lite, så snart har jag kanske 2 fenomen här hemma!

Kommentarer
Postat av: Cian

Hepp hepp en "golf-änka" här!



Ska försöka få honom så smått intresserad av frimärken istället tror jag!



Som det är nu ser jag Maken typ ALDRIG med tanke på hur han jobbar och att han golfar...



Pöss på dej söt..



Nu har jag nedräkning och är borta från internettet en hel månad from imorgon...Ska bli sä JÄVLA NAJS!



2009-07-02 @ 08:39:34
URL: http://sanctalucia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken söt blogg du har!

2009-07-02 @ 09:21:29
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag och Cian kan ju bilda klubb ser jar, och snart kanske du också!;-)

Det är faktiskt nåt jippo bara för herrar idag på enköpings golfklubb så var säkerligen dit dom morgon pigga herrarna skulle imorse, men som du sa så är det säkerligen det ända dom offrar sig och går upp tidigt för! Skulle vilja se dom gå upp klockan fem för att åka och köpa till värsta mellandagsrean eller nåt, haha!



Ha en bra dag raring.

Puss

2009-07-02 @ 11:20:48
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback