Jag är som en knarkhund!







Vi diskuterade en sak häromdagen....

...dofter av olika slag. Mest de som stinker. Jag har luktsinne som en hund säger min pappa. Ända sedan jag var liten och vi var på väg till Finland (för 14:e sommaren i rad) så har min pappa skrattat åt mig. Jag var den som flera mil före alla andra kände att en pappersfabrik var i antågande! Vet inte om alla vet hur en pappersfabrik luktar, men typ prutt blandat med kemikalier och sopor kan man förklara det med. VIDRIGT!

Detta har fortsatt, å då ska jag säga det att mitt luktsinne direkt inte var sämre fast jag rökte i 20 år. Nu har de då blivit ännu bättre sen jag slutade röka för 2,5 år sen.

Jag får SPUNK skitlätt när det kommer till dofter. Äckliga sådana.... Om husbandet drar en fjärt i närheten av mig så blir jag nästan irriiterad. Av någon konstig anledning så letar sig dessa dofter upp i min näsa i rekordfart. Okej, jag blir inte alltid irriterad, för det mesta skrattar jag. Jag har såpass torr humor så jag skrattar när min man fjärtar. JAVISST!

Själv ser jag alltid till att använda roll-on, jag ser alltid till att jag inte luktar äckligt på nåt sätt eftersom jag hatar det så mycket. Jag har nog lite halvfobi för snuskiga dofter. Det skulle vara jättehemskt om jag stank utan o veta om det. Huuu!

När jag var platschef på den där träningsanläggningen hade vi en man som tränade där! Han luktade så mycket svett så att mina ögonbryn krullade sig. Alltså, det går inte att föklara HUUUR mycket svett han luktade. Han bytte sällan träningskläder minns jag. När han öppnade dörren 2 trappor ner så kände jag när han var i den andra trappen att han var på väg. Om jag var den som råkade stå i receptionen så kändes de som mina ögon skulle börja tåra sig av hans svettlukt.

Tänk er då när denna människa ska svettas ännu mer??

Det gick så långt att flertalet medlemmar började klaga, det gick inte att träna när han var där! Jag som platschef fick då den schyssta lotten att ta ett snack med den här mannen! Men på riktigt... tänk er själva:

"Ja hörrudu.... du stinker så mycket svett så att vi tappar medlemmar här. Folk spyr omkring sig och svimmar knall och fall! Kan du vara snäll och dra från vår anläggning och aldrig mer komma tillbaka eller så tvättar du dina träningskläder, tar en dusch och rollar på lite roll-on!"

Hur säger man!!??

Jag drog på det och hör och häpna! Han slutade innan jag behövde säga nåt, han skulle börja träna på ett annat ställe! THAAANK YOUUUU GOOOOD!!! Jag behövde inte säga nåt, men för hans egen skull hoppas jag att någon annan gjorde det!

HUUU!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback