Trött...



ZzzzZZZzzzzZZZzzzzZZ......


.....jag så sjukt trött! Oh herregud.... Milo somnade för natten kl 16 igår. Inte så bra tänkte jag men vad göra när ungen sover som en stock även om man lyfter upp honom. Han fick mat vid halv sju... sovande! Jag slumrade bredvid honom i soffan vid kl halv 8. Har ju 2 andra barn oxå som behöver lite uppmärksamhet så slumrandet blev ungefär såhär:

Elliot: Mammaaaa.....

Jag: Mmm

Elliot: Sov vidare du så tar jag Milo om han är ledsen.

Jag: Vad gullig du är hjärtat, men mamma vaknar automatiskt när han vaknar så det e lugnt, mamma fixar.

Det går en kvart

Elliot: Mammaaaaa.....

Jag: Mmm

Elliot: Jag ligger här bredvid Milo o kollar om han vaknar.

Jag: Mmm... det behöver du inte men gör det om du vill.

Det går 5 minuter

Elliot: Mammmaaa...

Jag: Mmm

Elliot: Vet du?

Jag: Vadå?

Elliot: Jag går bara runt o tänker på en massa saker.

Jag: Jaha, gör du? Vad tänker du på då?

Elliot: Hästar o sånt o bara allt möjligt.

Jag: Okej, vad mysigt o gå omkring o tänka på saker.

Det går ytterligare 5 minuter, under alla dessa minuter emellan försöker jag sova lite.

Elliot: Mammmaaa..

Jag: Mmm...

Elliot: Jag tar lite youghurt.

Jag: Ja gör det.

Elliot: Mamma sov vidare du.

5 minuter

Elliot: Mammaaa...

Jag: Ja Elliot

Elliot: Jag tror att Milo snart vaknar.

Jag: Mmm... låt han vakna i lugn o ro

Elliot: Nu vaknar han

Jag: Mmm, jag märker det

Sen gav jag upp! :)



Milos mattider igår kväll/natt:

18.30
21.00
24.00
01.45 (vaken 30 minuter)
02.30 (vaken 45 minuter)
04.30 (vaken till för en stund sen)

Nu har han somnat hos Thedde i soffan




Eftersom jag slutat amma så blir det till att gå upp o fixa tillägg varje gång. Jämför man med när jag amma så är det här gles matning.... när jag amma var det varje timme. Stressen var total o Milo bebis blev aldrig nöjd! Han är en ny unge idag... Försökte med både och ett tag, flaska o amning.... blev ännu värre! Han slet o drog i mina stackars tuttar så de blev blå, kom inte tillräckligt fort och bra för tjockisen! :) Kan tillägga att Milo äter som en 4 månaders bebis.... så ni kan ju tänka er!! Bebisar brukar äta typ 5-6 gånger per dygn.... Milo äter typ 15 ggr/dygn!

Eftersom jag inte ammar längre så sköter husbandet matningen på kvällen fram till 24 ungefär, har brukar gå o lägga sig då. Sen tar jag över efter 24...då har jag ändå fått sova ganska så bra. Men förutsatt att jag somnar vid typ senast 8!! SÅ ÄR DET när man har en liten i familjen....

Husbandet.... kom snart hem! Ninis e trött!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅåååSnuttungen,påminner jävligt mycket om hur jag hade det,min var ju en 5 kg oxå och blev aldrig nöjd så jag gav upp inom 3 månader och gick över till flaskmatning och han blev lugnare,precis som du säger maaaat 1 g per timme dygnet runt man hade ju kryss till ögon till slut!

haha ler åt den lille som ligger där mätt o nöjd o pyser...:)



/kram från Garbis on the job

2009-01-13 @ 07:40:12
Postat av: Alexandra

Stackare, så jäkla jobbigt att va trött när man verkligen inte bara kan gå och lägga sig och lämna allt annat då du har ansvar för en till som inte klarar sig själv en stund. Är ju Milo som bestämmer när du får sova liksom;-) Men du, jättesöta pojkar och jag tror inte den underbara lillen gör dig trött med flit. Det är han för go för;-) KRAM o hoppas du får sova nåt idag!

2009-01-13 @ 08:20:58
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Åh älsklingen. Uuuuuhhh det går en del flashback-kårar genom kroppen när du beskriver allt. Det är det där med sömnen som e den feta baksidan på bebis-myntet. Jag blev ett vrak o funderade många gånger på att gå ut o lägga mig naken i snön.



Men tack o lov så fixar man ALLT. Fan va vi kvinnfolk e coola o starka. Jag = stolt över mig själv att jag fixat tre förlossningar, tre amningsperioder, tre småbarnsåldrar... o snart tre tonårsdöttrar. Gulp!



Puss på dig o må STYRKA vara med dig.

2009-01-13 @ 08:23:16
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

vilken gullig bild på killarna!!!!

kramar

2009-01-13 @ 09:42:07
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: pangis

Du ska se att det stabiliserar sig snart nu när han faktiskt blir mätt:-) Kram på er.. Btw..kortet på dina killar är ljuvligt!

2009-01-13 @ 10:14:05
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Agnieszka

Vi fick ta bort henne för hon var gammal och mådde inte så bra... men det gör ooooont.

Jo jag vet att jag har bebis snart... längtar verkligen!!!!

kramar

2009-01-13 @ 11:24:49
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Pezze

har inget annat än o säga åhh fy tusan!!!

stackars dina tuttar!!! :S

Postat av: MissyElliot

Vilka fina grabbs du har.

Hua, för att inte få sova, jag kommer ihåg det där. Hoppas att det rättar till sig snart...

:-)

2009-01-18 @ 11:58:24
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback