Hormoner.... dra för fan!!

Hemma igen efter fikat... kanonkul o träffa min maria som vanligt.

Dock så känner jag mig lite off idag, känner mig lite allmänt less och deppig. Jag tror att bantning, sömnlösa nätter och en liten besvikelse över att det inte blev nåt på fredag är anledningen. Ni vet när man liksom ser fram emot nåt o så bara blir det inget. Det känns kasst....

Sen tror jag oxå att hormonerna fortfarande dansar en dramatisk tango i min kropp. Hormonerna vill liksom inte släppa taget riktigt än utan gör mitt inre till en vajande dynamit som hotar att explodera lite då och då. Ena stunden är jag upprymd och så fylld av lycka att jag vill gråta. Andra känner jag mig helt misslyckad, fet, ful, och totalt urless så jag vill gråta! Av och på....finns inget mellanting i mitt inre just nu. 

Kanske inte är så kosntigt....

Den resan man gör är väl inte en piss i missisippi direkt. Man är gravid så ända in i h-e i nio långa månader. Det innebär en helt enorm resa vad gäller kroppen...o faktiskt en lika enorm när det gäller själen. När bebis sedan landar hos en så händer det minst lika mycket med kropp och själ....

Helt plötsligt är man bara själv igen. Ingen bebis i magen som påverkar en.... Nu ska man hitta tillbaka till hon..... Nina.... hur fasen va hon nu igen?? Är hon som förr eller har hon förändrats? Jag som längtat efter henne så himla mycket. Nu är hon här igen och jag känner fortfarande inte som om allt är som förr...för det är det ju inte!

Ni vet.... nu hittar man ett nytt sätt att leva.... ett nytt liv som vi inte levt förut....

Shit, pratar jag som jag rökt på nu eller?? Kanske att nån fattar vad jag snackar om....

Skitsamma.... hur som helst så är mina hormoner inte snälla idag! Helst av allt vill jag ta min bebis, lägga mig under täcket en stund och vakna till en ny mycket bättre morgondag! För den här dan känns skit....

Kommentarer
Postat av: Viola

Förstår hur du menar, jag avskyr också deppigheten som kommer av att något man planerat inte blivit av, man blir så off på något vis.

2009-01-29 @ 19:03:52
URL: http://violiejolie.blogg.se/
Postat av: Fru P

Gos. Förstår precis. Tuff skit. Man känner sig ibland helt psycho. Som en tickande bomb ena stunden o andra stunden dansar man på rosa moln.



Jefvla hormoner!

2009-01-29 @ 21:01:07
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Viola

Ja det ska bli underbart:)



Det blir den 20 februari.

2009-01-29 @ 23:11:54
URL: http://violiejolie.blogg.se/
Postat av: Garbo

Det kan ju vara så oxå att du ställer höga krav på dig själv och har inte riktigt hunnit med,så var det iallafall för mig,jag landade först 6 månader efter min förlossning då! började jag hajja vad som hade hänt...



/Kram o var rädd om dig

2009-01-30 @ 08:33:08
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cian

skickar iväg en puss till hormonmonstret



:)



Kan vi inte pretty pliiiiz försöka hinna med en fika i helgen??



Pliiiizzz? saknar som en tok

2009-01-30 @ 09:46:20
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Mattias

Undrar om killar har hormonmonster också för i så fall är jag hembesökt av ett just nu men men det beror nog på annat.



Förstår ändå att ni tjejer har det tufft för det är liksom inte lita ni går igenom och när barnet sen väl kommer får ni ingen viloperiod heller.



Sen kan jag bara säga att trots att jag klarar mig på 3 timmars sömn per natt så är det psykiskt så djävla drygt om man får en bebis som inte sover bra. Ha en bra helg hur som helst!

2009-01-30 @ 13:33:48
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Pezze

tack!! men min fot e bättre nu kan gå på den osv,

men foten påminner mig ibland när jag gör en viss rörelse, så e det fortfarande svullen där...



hoppas dina hormoner taggar ner sig snart!! :/

hare gött!!

Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback