Föda hemma??

Sitter o slöglor på femman,

MY GOOOD!!!

På riktigt så finns det kvinnor i världen som väljer att föda sina barn hemma, själva med bara gubben som hjälp! En av anledningarna är att de (när de fött på sjukhus) känt sig mer eller mindre våldtagna! Hur då undrar jag??

Just nu ligger en kvinna och föder hemma i sängen, hon vrålar som ett djur. Bredvid sitter hennes man och deras lilla son på 3 år o tittar rakt upp i hennes pulla... den buktar o på väg ut är bebisen. 3 åringen gråter o mannen hjälper den blåa bebisen ut.... Nu måste hon ändå till sjukhuset då hennes moderkaka inte kommer ut.
Dom bor i USA och där är det mer eller mindre olagligt att föda hemma. Socialen ska nu utreda dem som föräldrar.

Oh herregud säger jag... här har jag suttit o tittat på den ena hårigare pullan än den andra, dessa kvinnor verkar vara nå sorts urkvinnor med stora fittbuskar, jättepattar sittande på huk på vardagsrumsgolvet skrikande ut sina ungar.

WOW alltså... fyy fan! Det skulle jag ALDRIG i hela mitt liv göra.... på riktigt alltså!! När jag tänker på förlossningen med Milo så är jag glad att jag o husbandet överlevde. Tänk då o göra det där utan barnmorska på vardagsrumsgolvet.... MEN SHIT! Nenenene.... dom där bruttorna på TV:n kan fan inte va kloka på en fläck???

Jag är ingen URKVINNA, jag är en riktigt pussi som springer till sjukan i 180 och skriker HJÄLP MIG!!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja folk är tamigfan inte kloka! Föda barn gör man på BB lr i särskilda fall i bilen påvägen dit;-) Skulle aldrig falla mig in att frivilligt föda barn hemma utan proffessionell hjälp. Har även svårt att tänka mig att J skulle vilja ta hand om en förlossning själv heller;-)Haha

Näe låt barnmorskorna få sköta sånt där så blir det bra!



Förresten, efter att jag läst ditt inlägg om madonna imorse så har jag hela dagen gått runt och nyttat på Papa don´t preach. Börjar bli aningens tjatigt! KOmmer det nån ny dänga för imorgon tro?;-)



KRAM KRAM

2009-02-18 @ 01:42:09
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Cian

Jag skulle in i teverummet och stänga av teven när jag fann mej själv stirrandes rakt upp i en pulla med ett halvt huvud hängandes ut...Det var utan tvekan det äckligaste jag sett...



Fyyyyy fan säjer jag bara...

2009-02-18 @ 08:57:43
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Hade jag fött hemma så hade jag inte setat här idag o inte heller min son,nä varför leka duktig när det idag finns så bra hjälp att få!?

Naturlig förlossning kan jag förstå men då måste man ha noga koll och nära till sjukhus utifall....



Sen vette sjutton om man ska ha småkottar med? dom kan ju få men för livet ju!

2009-02-18 @ 09:16:18
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: ulrica

VARFÖR måste man i alla lägen vara så jävla duktig?? När det finns ett helt sjukhus med folk som vill ha jobb..



Näe.. in på sjukan, låt dom kunniga göra sitt jobb och få bli lite omhuldad.. det gillar jag!

2009-02-18 @ 09:59:04
URL: http://ulrica.org
Postat av: Nina

Nenne: Hahaha.... då ska du få en ny gammal goding idag... "Live to tell" kommer du ihåg den??



Cian: Ellerhuuuur?? FYY FARAO..jag blev kallsvettig!!



Garbo: Ja, det där är ju såna scoutjäntor,,, att dom inte bara kan vara normala??



Ulle: Ja... man undrar ju fasen vad som rör sig i deras huvuden.. tröttsamt! Nepp..sjukan e min melodi! :)

2009-02-18 @ 10:35:34
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback