Nyttigt middagstipstips till en fredagkväll!



Eftersom jag nu dietar lite och inte ens vill unna mig fet och onyttig mat en fredagkväll så blir det dehär till ikväll, har aldrig testat att göra det men det låter förbaskat gott!!

Fläskfilé i currykokossås:

1 fläskilé
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 tesked salt
2 krm peppar
1 tsk olja

Sås
2 tsk curry
1/2 finhackad rödlök
1 krm cayennepeppar
1 tsk olja
2 dl köttbuljong
2 dl lätt kokosmjölk
2 msk mango chutney
1/2 msk soja
1 tsk honung
2 msk vetemjöl
1/2 dl vatten
salt

Fräs curry och cayennepeppar i olja. Tillsätt resten av ingr. till såsen utom mjölet. Koka upp. Blanda samman mjöl o vatten och rör ner. Låt det koka upp under omröring. Låt såsen sjuda ca 5 min. Smaka av med salt. Skär filén i skivor och gnid in dom med vitlök och stek dom i olja i stekpanna. Salta och peppra. Servera med kokt ris, stekta bananskivor och ananasringar och en härlig sallad. (Jag tror jag skiter i bananer och anans faktiskt.... )

Tror detta kan bli mums ikväll! 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det lät super smarrigt =)

Du får gärna berätta sen om det va gott...

E oxå på jakt efter lite lättare recept..

Har några kilo som jag vill bli av med..

2009-02-27 @ 11:44:11
URL: http://julanta.blogg.se/
Postat av: Fru P

Så detta har blivit lite av en mat-blogg också :-)

KURR KURR ser ljuvligt gott ut.

2009-02-27 @ 11:44:45
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: pangis

Du har missuppfattat det hela, det feta är nyttigt kolhydraterna däremot suger;-)

2009-02-27 @ 12:13:29
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback