Här sitter vi i bilen o slår ihjäl lite tid!

MMS


Här sitter vi i bilen o slår ihjäl lite tid. Husbandet slutar inte förrän om en halvtimme. För kort tid att åka hem på,för lång tid att bara sitta o vänta såhär. Milo sover i alla fall...

Tänkte att jag skulle fråga er om råd? Jag vill lära mig att tycka om mörk choklad! Låter kanske konstigt,men nu när jag tänker på vad jag äter så vore de himla bra att äta mörk choklad istället för ljus. Men de jag smakat hittills är fan inte gott...

Lärde mig att äta oliver en gång i tiden o tänkte att de måste ju funka me choklad oxå.

Snälla! Nu vill jag ha massa idéer på god mörk choklad så ska jag handla de till imorn kväll...till lets dance. Puss


Kommentarer
Postat av: Pezze

hmm.. själv gillar jag inte mörk choklad..

men..

jag undrar om du inte har ngn bra choklad affär som bara säljer olika sorters choklad i ditt stad?!?!?!?!

För ett par år sedan gick vi på en chokladprovning(typ, nästan som vinprovning) i chokladaenffär där fick man smaka på olika styrka av mörk till ljus choklad typ...

det var en intressant upplevelse.. :)



om det finns ngn sånt i ditt stad eller grannstaden, så rekommenderar jag dig det!! :D

Postat av: Elin (Elsas mamma)

Jag lärde mig att äta mörk choklad genom att fuska med smaksatta. Min favorit är med mintcrisp. Sen får man lite vad man betalar för. Kan oxå vara gött att börja med praliner av mörk choklad. Tror att Elisabeths delikatess har sånt. Kan tänkas att de ordnar chokladprovning oxå. Annars så finns det i Uppsala.

Kram och krya på er så kanske vi syns på onsdag!

2009-02-26 @ 21:33:44
Postat av: Mattias

Jag ska också precis försöka börja med mörk choklad och vet ju att Marabous mörka är god men säkert inte så nyttig som alla fall jag önskar. Så jag skulle också gärna vilja veta någon "nyttig" 70% mörk choklad som är hyfsat god. Kommer att sakna mina geischa eller lysmelk , snyft!

2009-02-27 @ 07:56:15
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: alis

Varför äta något du inte gillar?

Men, prova någon som är smaksatt med t.ex. nötter, apelsin eller något annat. Ta en som inte har så väldigt hög procentuell kakaohalt.

2009-02-27 @ 08:42:55
URL: http://mittalisliv.blogspot.com
Postat av: Nina

Tack föt tips....



Jag har sett att det finns nån med chilismak! Nån som provat den??



Måste ju finnas nån man kan lära sig att tycka om! :)

2009-02-27 @ 09:02:53
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Pezze

Åh ja det finns en massa olika smaker..

har smakat en liten chokladpralin med ingefära smak i..

:S blörkk

Men smaken e som baken... :D

Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback