Vem är Du i kassan på ICA??

Vad kollar ni på i kassakön??

Ja, alltså när ni står i kassan på ICA eller någon annan mataffär?

Jag är en GLOAPA. Jag glor så jag nästan rodnar när jag kommer på mig själv. Det är absolut inte för att vara elak eller så utan jag är bara så faschinerad av alla människor. Hur dom ser ut, vad dom har på sig, hur dom beter sig mot varandra, vad dom pratar om. Jag tittar oxå i deras varukorg..... och vet ni? Man kan dela in alla i små kategorier.






Sportige Stefan handlar minimjölk, kycklingfilé, grönsaker, bubbelvatten naturell, bananer kanske en och annan gainomax i korgen. Han köper kanske en fitnesstidning, tar kön för lång tid gör han några armhävningar, är det ont om plats blir det tåhävningar.
Feta Fia har köpt massa chips, jordnötter, creme fraiche, grädde, flintastek, stora korvar, läsk i lass, socker flingor, olika juicer, olika godis och oftast flera påsar av samma sort, sen roffar hon åt sig av smågodiset så lördagsgodissugna ungar flyger till höger och vänster när hon stöter till dom med sin 1 meter breda häck! Slutligen hämtar hon en bal med toapapper eftersom hon skiter så jävla mycket av allt socker hon stoppar i sig.
Trädkramar Tove har köpt allting ekologiskt, sen har hon massa konstiga groddar, fågelmat och slutligen qorn i maxipack i sin korg. Dessutom köper ju inte hon vanliga O.B när hon har mens utan då blir det thépåsar med grönt thé som får bli stopper.
Mamma Mia har sin varukorg belamrad med barnmat, tops, blöjor, röd-i-stjärten salva, toapapper, maxipack av det mesta i matväg, drickaback, hello kitty schampo, turtles tandkräm och slutligen en "stressa av" skiva som hon fick med tidningen må bra. Det roliga med mamma Mia är att man inte ser henne bakom varukorgen för den är så inihelvetes full med prylar!
Singel Sigge har endast färdigrätter i sin korg, ni vet 5 för 75 kr. Sen har han toppat med några rakhyvlar, en Axe och lite grovsnus. Han sneglar lite försynt vid porrtidningshyllan men vågar aldrig ta en tidning. Kondomer har han försökt sig på att köpa några gånger men det slutar alltid med att han frågar "Har ni ko...........kosnötter?"
Gourmet Göran
väljer delikatesser. Det är bara fina ostar från ostdisken. Han skulle ALDRIG köpa frysta räkor eller kräftor utan här är det färskt som gäller. Ju konstigare prylar man får från deikatessdisken desto bättre. Skulle det finnas rysk kaviar på ICA skulle han köpa 3 burkar istället för en...sådär bara för att! Han har en blå blazer på sig, gråa tinningar ocg solbränd. Han tittar alltid ner på sina medmänniskor eftersom dom är lite sämre än han.
Smala Sally ser man bara i kiosken utanför ICA....smala Sally handlar inte mat för smala Sally äter inte förstår ni. Hon lever på luft och lite vatten. I kiosken handlar hon endast trisslotter. Hon hoppas på att hon ska vinna lite pengar så hon kan göra den där fettsugningen av sina tinningar. Hon tycker dom är i fetaste laget.

Själv är jag nog mamma Mia blandat med feta Fia!

Vem är du??

Kommentarer
Postat av: Elin

Ojojoj! Jag är nog en blandning av flera stycken och de går nog om varandra i perioder. Men jag känner igen mig i sportige Stefan, feta Fia, Trädkramar Tove och mamma Mia. Skulle jag bara ha en ngt mer välfylld plånbok så skulle jag nog vara Göran ibland oxå...

Många personligheter i en kropp. Plockar det bästa från alla och lovar att jag aldrig har använt tepåsar som tamponger. Fast det vore kanske ngt att prova på. Luktar kanske gott?!? ;-)

Kram

2009-08-24 @ 19:21:40
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Carin

Just nu är jag nog lite sportige Stefan eftersom jag kör cambridge men förut var jag feta fia...haha

2009-08-24 @ 19:26:21
URL: http://tatan.blogg.se/
Postat av: Agnieszka- Mamma till 2

Hihi jag kan tänka mig hur du har stirrat ut alla om du varit på galan:)



2009-08-24 @ 20:29:51
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Johanna Viksell (Pilkka)

Haha jag skrattar så jag gråter, jag är utan tvekan en riktig Mamma Mia blandat med Feta Fia. Mamma Mia i veckorna och definitivt Feta Fia på helgerna, hmmm konstigt att man inte går ned i vikt ;-)

2009-08-24 @ 21:33:07
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: michelle

haha det var bland det roligaste jag läst idag!!!

Jag måste erkänna att jag är som du en blandning mellan MammaMia och FetaFia....



haha kommer att skratta åt det här länge

tack för det

2009-08-24 @ 22:21:07
URL: http://micholiina.blogspot.com.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Alltså gumman, du skulle ha en egen spalt i nån tidning. Va får du allt ifrån? skrattar så jag kiknar här i soffan!:-)



Jag är nog konstigt nog)med tanke på att vi bara är två familjen) en blandning av Mamma Mia blandat med nån galning som ibland får för sig att ALLT måste vara nyttigt... Vissa gånger blir man en Feta Fia, ALLT gott måste me hem!:-)



Du har så rätt i allt du skriver och jag är också en sån som glor, ibland så jag skäms över mig själv när jag kommer på va jag håller på med!

2009-08-24 @ 23:22:45
URL: http://http:/Nennesblogg.webblogg.se
Postat av: Hanna

HAHA! Älskar att spana på folk jag med! Såååå kul ju!



Jag är oxå en feta-fia/mamma-mia kombo!

2009-08-26 @ 16:35:55
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: AbsolutMe

haha jag är den i kassan som bevittnar dessa härliga personligheter.. hahaha!

du glömde pensionärsgubbarna som hänger på låset efter sin morgon tidning, de som gnäller på allt som är fel, eller om nu en flaska skulle stå upp och ner så får man veta det.. tacka vet jag lunchtid då alla läckra byggjobbare osv kommer in för att handla sin lunchbaguette ;)

Mvh AbsolutMe

2009-08-27 @ 13:18:11
URL: http://absolutme.se
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback