Leverfläcken!






I morse var jag och kollade en leverfläck på ryggen som 2 personer sagt till mig att kolla upp! Husbandet och Milobebis följde med som vanligt när jag ska på sånt här! (Han har ju fortfarande semester...) Jag är en smula hypokondrisk *host* *host* en smula.....men i alla fall!

För det första har jag bytt husläkare för den vi hade tidigare var FAN INTE KLOK! Har hört det från fler oxå....
Den läkaren jag fått nu var helt fantastisk. Hur cool som helst. Jag vet inte men jag tillhör nog den sorten som känt att läkare ska se ut som små proffessorer med kantiga glasögon, grått hår som sitter och hummar pch pratar oförståeligt i termer från läkarvärlden för en annan. Det har känts som att en sån läkare har man mer tillit till. 

Den här läkaren var INTE ALLS sån. Han var ung, han var cool, han skrattade och skämtade med oss och pratade så man förstod! För det första så kom vi dit, ställde oss i receptionen och väntade på vår tur. Då ser jag att det kommer en snubbe gående i jeans och en grön sån läkarskjorta i lite modernare stuk. Han glider in till receptionen och snackar om att han är lite trött.... husbandet som inte kan hålla käften bland folk eftersom han är den socialaste personen på denna sidan ekvatorn var ju givetvis tvungen att kommentera med att "DET ÄR MÅNDAG, DU FÅR VARA TRÖTT" med hög röst. Han tittar på mig och säger att jag hade alldeles rätt.

"Nämen" säger receptionsdamen. "Det var ju mannen som sa det!" skrattar hon. "Hon har väl ingen basröst heller" fortsätter hon.

"Det är ju måndag" brummar jag med mansröst och så skrattar jag så jag nästan kissar på mig för att jag var nervös!

Alla skrattar och så säger jag vad jag heter och att jag har tid 08.15.

"Det där är din läkare" säger receptionsdamen och nickar åt den där trötta coolingen i jeans.

"Åååh neeej" säger jag! "Då går jag hem nu" fortsätter jag och så fortsätter jag skratta, sådär nervöst skratt.

"Jag ska ta väl hand om dig" säger läkaren och klappar mig på handen.

Här visste jag inte riktigt vad jag skulle känna?! Vadå? En ung läkare i jeans.... ska han se om jag har cancer i min leverfläck? Det går väl inte..... Var är den hummande proffessorn?

Han kollade fläcken....

"Ingen fara alls med den" sa han. "Men Du är ljus i huden och om Du solar massor i framtiden så kan Du utveckla hudcancer" fortsatte han!

Ljus i huden, jag som tycker att jag är mellanmörk. Men hur skulle jag vara mellanmörk när jag har rötterna i urskogen i norra finland? Jag berättade att jag solat massor i mitt liv, när jag var yngre solade jag jämt. Dessutom blev det en hel del solarium i början på 90 talet.

"Du ska ALDRIG mer sola solarium, dessutom ska du skydda dig med HÖG solfaktor på sommaren. Är du utomlands ska du inte vara i solen så mycket!" sa läkaren!

WHAT??? Jag som älskar och bli brun och fräsch på sommaren?! Hur ska det bli med det nu??? Jag behövde inte fundera så länge... jag vill inte ha hudcancer! NEJ det vill jag inte.... Så nu är det: HELLO B-U-S! Brun utan sol blir det nya som jag ska köra stenhårt på.... jag har redan gjort det men hellre solat mig brun! Solarium har jag inte solat på över 3 år, och det vill jag inte göra mer heller!

Jag är inte så bra på det där med B-U-S. Har ni nå bra att rekommendera? Jag har köpt billigt skit och så har jag provat dyrt. MEN, de flesta luktar SKIIIIIIT! Jag vill inte lukta skit, men jag vill bli brun lite då och då!!


 

Kommentarer
Postat av: Cian

Det värsta som finns är unga snygga läkare..

Speciellt om dom är gynekologer och man träffar dom på krogen nån vecka efteråt...

"Man kunde riktigt höra vad han sa till sina polare: sökte för upprepade svampinfektioner"



JOMEN TJENA att man fick ragg sen ELLER HUR!



Det var en parantes och det har verkligen inte hänt mej..Eller jo..kanske ;)



Jag tycker om att bli brun och är en riktig blekfis men jag kör på stehård solning och saltvattenspray..



jag ska dö nångång och jag ska dö brun! Basta!

Jag tänker inte se ut som om man krypit fram under en sten!



Men det är ju jag ;)

2009-08-24 @ 13:21:21
URL: http://galencirkus.blogg.se/
Postat av: Mallan

Usch, jag skulle också behöva gå iväg å kolla en å annan prick...



När Sofie (litendelavmig) ville ha tips på BUS hamnade hon på blogg.se första sida & fick många tips:

http://litendelavmig.se/2009/june/utkast-10.html#



Här är sammanställningen;

http://litendelavmig.se/2009/july/entry-43710004.htm#//

2009-08-24 @ 13:35:58
Postat av: Elin

Du får ta och gå på sån där sraytanning. Det ska bli bra och jämt vad jag har hört.

Kram

2009-08-24 @ 19:08:28
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Carin

Jag kör DOVE den funkar perfekt på mig!

2009-08-25 @ 19:03:36
URL: http://tatan.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback