KIDS say the funniest things!

Gomorron.....Milobebis vaknade tjugo över 6 idag. Inte så farligt.... men han har vaknat typ 8 ggr inatt! SNARK! Aja...en vacker dag säger jag!

Grabbarna bus, ja alltså de stora grabbarna här hemma är minst sagt underhållande. Ja, alltså, när dom inte bråkar. Mina grabbar är duktiga på att hitta på saker att bråka om. Minsta lilla pryl kan vara upphov till ett jordskredskrig. Då får finnmorsan från de norra skogarna spänna arga blicken i dom och bli förbannad på riktigt.






MEN, när dom bara är, inte bråkar och inte vill varandra illa kan de vara förjäkla goa att lyssna på alltså! Diskussioner om ditten och datten eller ord som inte uppfattats korrekt kan ge upphov till ASFLABB från deras morsa.

En dag, det här är nog nåt år sen satt vi i bilen. Theddes första flickvän hade gjort slut och han var alldeles uppriven. Dagen innan hade han nämligen tänkt köpa ett smycke till henne, ni vet ett sånt där halvt hjärta som man ger bort och sen behåller man den andra halvan.

Helt plötsligt utbrister Elliot
"Men Thedde, vilken tuuur att Du inte hann och köpa det där halva hjärtat innan hon gjorde slut. Då hade du ju fått ta tillbaka det!! Thedde blev faktiskt uppriktigt lite gladare av det Elliot sa, så lillebror hjälpte fint den gången! Det roliga var att Elliot liksom inte var gammal nog att förstå såna här grejer, plötsligt så kommer han med goda råd till  brorsan! :)

Elliots ord som ibland blir lite fel:

EXPLOMOSION = Slowmotion

KUPONGER = Kondomer (Här skulle han försöka vara lite rolig när brorsan skulle åka på läger. "Du köper väl kuponger med dig". Brorsan fattade ingeting...)

SAMARBETE = samlag (här hade de precis pratat om samlag i skolan...tycker nog att samarbete funkar finfint oxå!)

Thedde har oxå haft ord som blivit lite fel:

Som liten

KUKHÖRNING = Noshörning (Inte sååå kul när han upprepade detta för prästen som skulle döpa Elliot sådär en 107 gånger...)

TLAGGA = Flagga...svårt med FL ordet där.

Som mellanstor:

AMBLANS = Vi skippar U:et i ambulans.

Det var lite av det som vi hört här hemma. Synd att man inte minns allt..måste vänta till husbandet vaknar och kan hjälpa mig med minnet. Hans minne är GRYMT. Tur det.... på ålderns höst sen när jag inte kommer ihåg nånting kan han hjälpa mig berätta var jag bor och sånt där! :)

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

MIn fostersysters son sa roliga saker när han var liten. Han kallade handuk för hammum och plånbok för plomplom.



De orden använder jag lite då och då än idag, trots att grabben nu är närmare 20. Roligt.



En av mina vänners son hade väldigt svårt att säga S så det fick bli Mallit istället. Nu kan han säga S men jag saknar sättet han sa mitt namn på.



=)



Puss och kram och ha en underbar helg!

2009-08-14 @ 09:51:14
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: pezze

ASG XD

"kukhörning".. det var en rolig ord...

ungarna kan verkligen vara roliga ibland(helt omedveten över vad de säger)

Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback