Jag tar tillbaka allt jag sagt!



I surrender!!!

Jag har verkligen fallit pladask för det här med att laga mat till sin bebis. Jag trodde ALDRIG att jag skulle göra det. Jag har suttit och sagt till tjejerna på öppna förskolan att dom fan inte kan va kloka när dom håller på o duttar o dattar med storkok, palsternackor och små isformar.
Det har jag nog sagt för att jag känt att jag aldrig hunnit göra mat och storkok o sånt där skit, (jo, alltså vuxenmat o sånt...självklart, men ni hajjar) jag är för bekväm och spar in tid där jag ser chansen att spara in tid. Sen har jag nog sagt så för att jag typ tänkt att det bara är ekologiska trädkramarmorsor med flätor, träbulor och en fjällräven rygga som luktar illa i käften som lagar sin egen mat till sin bebis för att dom är så rädda för vad deras barn får i sig. Idiotiskt kan man tycka men när man inte vet bättre så kan det bli att man har lite förutfattade meningar om saker. I´m only human!

NÅVÄL, jag tar tillbaka allt jag nånsin sagt och tyckt om saken.

Milobebis har inte direkt diggat maten han fått i burkar, det har vart ett jäkla trugande och han har haft kväljningar. När det kommer till gröt funkar det kanon. Alltså beror inte kväljningar på att det är bitar i, uan för att det förmodligen smakar skit. När jag själv smakat på barnmaten så smakar det ju typ papper med lite kalvsmak (beroende på vad man har för smak). Inte så jättegott alltså, i alla fall om man inte gillar papperssmak.

Min sista utväg var att göra maten själv, jag snackade lite med Elin och Sandra på öppna förskolan och fick massor med förslag på vad man kan göra. SÅ idag gjorde jag det, jag  blev en ekologisk trädkramarmorsa med träskor o flätor och fjällräven rygga. Jag gjorde mitt första (lilla) storkok till Milobebis. Det blev potatis, kyckling och majs. Kokade ihop allt med en pressad vitlök i. Mixade och hade i lite smör och bröstmjölksersättning (Milo tycker MYCKET om sin NAN som det heter).

Han åt upp hela tallriken!!! Det har aldrig hänt!! Ok, han fick lite kväljning på slutet men jag tror att konstinensen var orsaken till det. Sen åt han en hel burk med efterrätt oxå.

JIHOOOOOOO!! Jag blev så glad o varm i hjärtat!

Nu ska jag köpa nåt annat kul o fortsätta göra mat. Sen får vi se hur länge man orkar hålla på? Jag kan inte tänka mig att jag aldrig mer kommer ge Milobebis burkmat, det kommer jag självklart att göra, när han börjar gilla det. Men innan dess får jag nog fortsätta vara trädkramarmorsa med träbulor och fjällräven rygga!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha!!! Välkommen till "trädkramarträsket"! Det var väl inte så svårt det där?!?

Jag har ingen större ork till köket i vanliga fall, men mat till Agnes passar mig: ingen mjölk som jag kan bränna sönder & det är helt OK om det kokar för länge!

KRAM!!!

2009-04-27 @ 22:02:45
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Postat av: Elin

Nu kan du följa med oss och krama träd oxå! ;-)Det är ju alltid roligare att bjuda folk på mat som smakar gott och burkarna är ingen höjdare! Lasange på burk är ok, men annars beskrev du smaken väldigt bra!

Kram

2009-04-28 @ 06:58:56
Postat av: Nina

Hahaha, japp...ni är riktiga trädkramarmorsor ni 2! :) Men som sagt, jag tar tillbaka allt jag sagt...



Puss på er!

2009-04-28 @ 07:27:19
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Malla

Med risk för att låta som världens värsta "TRÄDKRAMARMORSA".. Så var jag väldigt simpel i mina matlagningsbabymat.. Jag tog alltid gårdagens rester av famijens middag.. Mixade, körde i en klick smör.. Och ungen älskade det. Kryddor sket jag i att ta bort.. Så mycket käkar ingen unge att salt och peppar kan bli skadligt.. Typiskt svenskt och fegt...



Smakisgröt gjorde jag av mannagrynsgröt med rivna äpplen, päron, bananer.. mm..



Mellis fick de youghurt med hög fetthalt! Allt för att jag var lat och aldrig hajjade varför burkmat/specialgröt skulle vara bättre än hemmalagat.. Med färska grönsaker och frukt... Å så satans dyrt! Retfullt dyrt!



Mjölkprodukter har mina fått från start. Tål de inte det så är det väl bara att skita i det.. Voilá.. Ungen kan skita normalt igen!!



Inte vet jag... Men jag tycker hysterin är utbredd bland oss föräldrar i att inte tro på sina egna tankar och ideér...



Pok



Malladetdärblirsåbrsomdetpassarersjälvbralla

2009-04-28 @ 10:14:26
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja, Malla... jag minns att jag inte heller var nåt försiktigt när jag hade grabbarna bus som småbebisar. Känns som att med tiden har man glömt bort hur det var och även vad man vågar ge o inte ge. Du har alldeles rätt i det du säger, tål dom de inte så gör dom inte. Kan ju liksom inte bli mycket värre!!



Mmm , när vågade du börja med salt o kryddor o sånt menar du? Kryddor vågar man ju ge men det sägs vara värre med salt.



PUSS på dig för att du e så bra!

2009-04-28 @ 10:33:06
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: pangis

Jag tror att du klär i träbulor och flätor.-)

2009-04-28 @ 11:28:51
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Malla

Jag körde normalsaltat fyr alle.. Hela tiden. Inte blev det något fel på mina ungar..



Pok



Mallakörsådetrykerbralla

2009-04-28 @ 12:38:11
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback