To work or not to work?!

Uuuuh.... jag har blivit rekommenderad av en kompis att söka ett jobb! Man kan säga att jobbet är ett typiskt headhunting jobb, dock så var det inte jag som blev headhuntad in the first place. Tjejen som blev tillfrågad hade precis fått ett eget bra jobb. Hon rekommenderade då en annan tjej, men den tjejen har precis skiljt sig och behöver finnas till hands för hennes dotter.

Andra tjing föll på mig. Nu har jag huvudbry må ni tro! Mammaledig som man är så har man ju liksom  inte planerat jobb de närmaste året. Nu är det så att det här faktiskt är ett hyfsat bra jobb och kanske en chans till något ännu bättre längre fram. Husbandet kan vara pappaledig så inga problem på den fronten.

Nu är det ju så att jag inte ska tillbaka till mitt jobb hos pappa efter mammaledigheten, utan ska söka mig ett nytt jobb. Nu ska jag vidare i yrkeslivet igen. Dessutom så är det ju så att i dagens läge så kan man inte riktigt välja o vraka bland arbeten på marknaden.

Så.....

Jag har bestämt mig för att söka det, det är ju absolut inte säkert att det blir något och även om jag skulle få det så är det ju inte alls säkert att jag tar det.

Det hänger på:

LÖN
ARBETSTIDER
NÄR JOBBET ÄR TÄNKT ATT TILLSÄTTAS

Blir det bra på den fronten så kan jag nog inte tacka nej!! Eller jo, kanske..... här är det min magkänsla som kommer att styra.

SVÅRT! Och så jäkla typsikt att sånt här dyker upp vid fel tidpunkt kan man väl nästan säga.


Kommentarer
Postat av: Garbo

Svårt läge men kanske oxå den stora chansen som du säger,jag kan inte råda så mycket men tror nog mera på din egen magkänsla,Lycka till!

/Kram

2009-04-27 @ 09:10:28
Postat av: Malla

Pröva och se.. Allting blir ju inte so man tänkt sig.. Men bra till slut ändå!



Pok



Mallaugogirlbralla

2009-04-27 @ 09:46:53
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja ni har helt rätt, man måste ju chansa här i livet! Jag är för gammal för att inte göra det...



PUSS på er

2009-04-27 @ 10:49:26
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Se det som ett tecken, erbjudandet dök upp när du minst anade det så kanske är det meningen att just du ska söka?!

Som sagt, svårt läge men är säker på att du kommer fram till det rätta beslutet i slutändan!



Jättefina bilder i headern förresten:-)

KRAM

2009-04-27 @ 13:06:10
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Fru P

WOW! Vilken snygg blogg du gått o skaffat :-D



Puss vännen.

2009-04-27 @ 13:39:48
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Stephanie Ampel

snygg design==)

2009-04-27 @ 13:41:47
URL: http://ampel.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback