TANDLÄKAREN IDAG o jag är så jävla rädd!!



Usch.... jag är så rädd. Magen vänder sig nästan ut och in, jag har svårt att ta mig för nånting. Jag sitter här i soffan med milobebisen bredvid mig och stirrar framför mig och inser att jag lika gärna kan blogga om eländet!

Jag har ju haft ett hål i typ, usch jag skäms för jag vet fan inte hur länge jag haft det nu. Jag tog upp det på bloggen för 1000 år sen känns det som och den gången fick jag kommentarer typ som GÅ TILL TANDLÄKAREN NU!!!!! Det gjorde jag inte. Jag har inte vågat. Mamma, som är mån om sin lilla bebis, skällde ut mig, tvingade mig att ringa tandis o boka tid! "Jag betalar Nina så att du fan inte har nånting kvar att skylla på!!!" Mamma ringde mig varje dag tills att jag ringde och bokade tiden. Nu har den där förbannade tiden kommit. Idag ska jag dit.

Skulle på riktigt kunna börja gråta nu!! Jag VILL VERKLIGEN INTE!!! Men jag måste. Jag kommer säkert att få ont i den snart och då är det ju inte såå kul. Tandläkaren kommer ju att bli arg oxå när hon ser vad jag gjort, skitit i att jag har ett jättehål! Husbandet ska följa med och ta Milobebisen, och vara ett stöd till mig. Huuuu, jag är så rädd rädd rädd. Jag skulle hellre åka in och föda barn på nytt än att gå dit.

Men men, kommer ni ihåg att jag skulle börja bli lite tuffare??

Jag kanske ska ta det här som en första grej?

Ja det gör jag!!

Nu jävlar ska jag till tandläkaren, och jag ska fan inte vara rädd! Nej, jag ska till tandläkaren och jag ska fan inte vara rädd. Jag kanske får vara lite rädd, men jag VÅGAR ju! Jag GÅR  ju verkligen dit. Det får räcka som tufferi för idag.

Håll tummarna för mig. 

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Jag ska till tandläkaren nästa vecka. Huvaligen säger jag bara.



Jag håller tummarna för dig.



Kram

2009-04-23 @ 09:11:35
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ojoj gumman,inte lätt att vara så rädd för tandis.

Min man hade tandläkarfrossa a´la gigant innan han mötte mig och han hade inte vart hos tandis sen småskolan,gissa hur han såg ut i munnen,han hade fruktansvärt ont och låg bara o skakade när det var som värst,jag var helt förtvivlad över att han hade så ont o vägrade gå!!

han låg hellre o skakade m tandvärk from hell än att gå dit...

Till slut med mycket tjat och nästan tvingad att gå så fick vi tag på en bra tandis som undersökte och lovade att inte göra mera...resultatet var förödande!

Med det promenerade vi hem och han fick själv inse hur allvarligt det hade blivit och tillsammans letade vi upp en bra tandis som han kände sig trygg med,nu är han helsanerad och mår bra så Nina gumman gå i tid säger jag bara för iom att maken var så illa däran så kostade det oxå skjortan!



Du e inte ensam om din rädsla,bra att T följer med o håller handen men du har oxå rätt att ställa krav på din tandis,ta fram din finska sisu ;)

Byt om det inte känns ok,promise!

(Megakram)

2009-04-23 @ 09:11:59
Postat av: Nina

Åh vad ni är gulliga! Tycker om er som peppar mig till allt jämt! Ja, jag ska ta tag i det här nu och verkligen se till att kolla av allt i munnen nu när jag ändå är där o ska fixa till det här hålet. Jag är noga med mina tänder men när man fött barn så är det som att både hår o tänder typ råkar ut för en naturkatastrof. Håret trillar av och tänderna trillar nästan oxå av. :(



TACK , kram!!

2009-04-23 @ 09:16:22
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback