Ge mig ett straff!!!

Aaah... det här vädret gör gott för själen! Jag har längtat så efter att äntligen få lite sol och värme på mig.
Samtidigt kan jag säga att med värmen så kommer paniken för min vikt. Du som tycker det är drygt att läsa om viktnojjor kan sluta läsa nu!!

Nu ska jag mejja ur mig lite.... mensen är på intågande, min kropp SKRIKER efter godsaker och PMS bankar under pannbenet.

Fan vad jag tjatar, jag vet...men det är ett STORT problem för mig. Jag trivs verkligen inte i den här kroppen som invaderat mig, när jag ser mig själv på foton så känns det nästan som att titta på nån annan knubbig brutta. Helt bisarrt egentligen men när vikten kommer så fort som den gör under en graviditet så blir det nog så.

Sen måste jag sluta med en sak. Det är att jämföra mig med tjejer som fött sitt första eller andra barn och är typ under 30. Jag hade mycket lättare att gå ner i vikt efter grabbarna"stor" fötts. Men då var jag ju under 30 oxå, levde ett helt annat aktivt liv i form av innebandyträningar, sen rökte jag faktiskt oxå. Det är dom förbannade rök-kilona som sitter kvar på min kropp nu. Ska man behöva börja puffa igen liksom?? FUCK!

Nåväl, gnäller man som jag gör måste man oxå ta till drastiska åtgärder. Riktigt drastiska!!! Jag har kört GI nu i några veckor, jag flamsar ur under helgerna så där KRÄVS en KLAR förbättring!! Jag går ner i vikt men det går ju för fan i snigelfart, bantarbjörn skulle skratta så han pinka i sina urvuxna brallor liksom. Så första steget är att börja skärpa sig även under helgerna, man kan unna sig lite, LITE!

Sen tänker jag lova bloggen en daglig promenad (om man inte ligger sjuk eller andra extremt viktiga förhinder men då ska dom fasicken vara extremt viktiga oxå).



Ska  slänga in en sån här skylt varje dag då jag promenerat, för varje dag jag inte hittar en sån här skylt på så ska jag nog klura ut nåt straff för! Man gör en liten inventering i slutet av veckan. Men vad ska man hitta på för straff??

Har ni nåt förslag??

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback