DEN OCENSURERADE SANNINGEN OM MIN GRAVIDITET!



Nåt jag klurat på ett tag är att låta er ta del av en ocensuerad variant av graviditeten..... ni som varit gravida eller har kvinnor som varit gravida kanske kommer att känna igen er...eller inte....

DEN OCENSUREDADE SANNINGEN OM EN/MIN GRAVIDITET

* Bröstvårtorna/vårtgårdarna förvandlas till fotbollar, mörka fotbollar, nästan svarta fotbollar? Varför? Hört nåt om att bebis ser bröstvårtorna bättre då......eller att de är tåligare med mer pigment. Hur som helst så är det jäkligt fult...o inte alls kul att se sina bröstvårtor förvandlas från en femkrona till en 2 liters kastrullbotten. En bränd sådan...

* Ådriga bröst, ja.... nu har jag plötsligt nån slags flodkarta på mina pattar. Det löper floder kors o tvärs över brösten..... grönblåa floder.

* För tunga bröst.... ja, alltså de ser ut som det hänger. Ser ut??? Ligger ner fint på magen när jag sitter utan BH. Det är hemskt.... penntricket kan jag glömma nu. Jag kommer aldrig mer att klara penntricket. Jo, ska bläddra lite i Guinness Rekordbok o se om jag hittar världens största penna nånstans o testa med.

* För korta armar.... ja i alla fall om man ska torka sig.

* Celluliter.... jag har i vanliga fall smala ben. Jag har inga direkta celluliter, jo kanske på arslet sådär några stycken om jag spänner till den, typ när jag går.... okejrå... dom har ju blivit några fler ju äldre man blivit! FAN... hur som helst så har nån form av apelsin explosion haft fest på mina röv o mina lår. Nu är det inte några få... nu är mina lår belamrade. Det är puckelpist, svarta backen X 4. Ser totalt förjävligt ut. O när jag häromdagen visade mina lår för husbandet, jag spände dom sådär snyggt så att puckelpisten verkligen syntes schysst i ljuset så tyckte jag mig se att han såg chockad ut! Hans ögon berättade mer än hans mun så att säga.....

* Ryggfläsk.... vet att jag pratat om det här på min blogg tidigare. Men gyus..... nu är det ett skämt! Jag har fått köpa BH modell stor i bak för att de ska täcka över det värsta. För att inte ha veck på ryggen nu så får man böja sig framåt... helt o hållet... så långt ner det nu går för att det ska slätas ut.

* Sex..... gravidsex är fan inte kul o ha längre. Ligga sked suger..... o var ska han hålla?  På kastrullpattarna, i ryggfläsket, min bubbliga röv eller på magen med den guppande bebisen i. Pest eller kolera? Bara o välja....

* Mår illa, halsbränna, mår illa, kan inte äta allt, halsbränna, känns som hjärtinfarkt, ajaj...jag mår illa, usch, aj vad ont det gör överallt, kan inte sova, aj o vända på sig, min rygg gör ont, ajaja, mår illa....

* Husbandet: Nina, måste vi sova med fönstret vidöppet??
Nina: JA, VAFAN KÄNNER DU INTE HUR JÄVLA VARMT DET ÄR HÄR INNE??
Husbandet: "Hutter hutter.... neeeeh, det känns inte så jättevarmt" (tar på sig ett täcke till)

Husbandet: Vad kallt det är i bilen?? Jag sätter på lite värme...
Nina: VAFAN, är du galen....det e så äckligt varmt härinne så jag spyr, sätt AC:n på kallast för fan...
Husbandet: "hutter.... (tar på sig halsduken).... nej, varmt är det ju inte men..... suck....

Husbandet: Vad kallt vi har inne nu när vi inte satt på värmen....
Nina: (Går o öppnar dörren) Tycker du? Fan den där soljävlen ligger o värmer på hela tiden så jag blir galen snart.....
Husbandet: (Tar på sig filten i soffan..... )



Det var några saker.... tänkte att jag kanske inte ska ta upp ALLT. Då slutar det med att mina läsare som ännu inte fått barn struntar i den företeelsen... o det vill jag inte vara orsaken till.....

Det roliga är kvar.... ja alltså det där med att få ut den o sen lappa ihop kroppen efter det....

* Hemorrojder stora som äpplen
* Stygn kors o tvärs i snipan
* Jag ska gå o kissa.... jaha... oj, jag hann inte....
* Nån som vill baka... har en schysst jäst deg här på min mage annars....
* WOW... bara 22 kilo kvar att gå ner i vikt. Det är ju INGET
* Ska han verkligen suga på dom här blodiga bröstvårtorna?

O.S.V

Förlåt, kunde bara inte låta bli att låta er ta del av min vardag för en stund.

Kommentarer
Postat av: Garbo

Humor på hög nivå ;)))

2008-09-25 @ 09:36:37
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Trollmamma

Inget illa menat men kan inte låta bli att sitta här och fnissa för mig själv... Det där med värmekänslig känner jag igen så väl! Med dottern frös jag hela tiden! Och nu.. Hade mer än gärna gått omkring i bara underkläder och låta bli och elda fastän det bara är 16-19 grader inne!

2008-09-25 @ 09:59:08
URL: http://enlitenskrutt.blogspot.com
Postat av: Silva

Haha, riktigt bra. Slänger upp en länk på min blogg :) Känner mig riktigt lockad till att bli gravid nu ju :P

2008-09-25 @ 10:26:10
URL: http://www.metrobloggen.se/husbloggen
Postat av: Mallis in real life

Ibland måste den hårda sanningen fram och nej, jag blir inte mer avskräckt nu än innan!



;)



Kram på dig

2008-09-25 @ 10:43:39
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Cian

Tack du för dagens fnitter...



Pöss

2008-09-25 @ 10:46:23
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: johanna

Hahaha, tänk att man minns allt som du skriver från det man själv var gravid. Dessutom gör man det en gång till, och nu funderar vi på att ha en liten till så hur 17 ska man se ut efter 3 små knoddar:S

2008-09-25 @ 13:41:28
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha kan ju inte säga mer än att man känner igen sig väldigt väl :D Bara 6½ vecka kvar innan det är dags att klämma ut lillan så får hoppas kroppstemperatuen återgår till det normala iallafall :)

2008-09-25 @ 14:52:28
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Ogg vilken underbar lista!!! Sitter här och skrattar, men håller helt med dig på alla punkter!

Ha en underbar dag!

2008-09-25 @ 18:28:22
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Veronica

Haha!

Påpricken! Jag kan inte mer än torka tårarna ur ögonvrån och hålla med!

2008-09-26 @ 06:24:39
URL: http://www.vilkenmage.blogspot.com
Postat av: pangis

Been there done that:-)

2008-09-26 @ 10:52:40
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

O ändå tycker vi män att ni gravida kvinnor är det vackraste som finns!! Bara så ni vet! ;)

2008-09-26 @ 15:03:31
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Elin

Så himla bra du är på att förklara en graviditet! Kommer ihåg precis hur det var, med brsöt, sex och allt! Du har som sagt fått med allt! skrattar

2008-09-26 @ 22:56:34
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: sarah

ha ha ha skrattar så kiss och tårar rinner!!! fy fasen vad kul att husbandet fryser och du svettas. stackars persson, jag var lika jävla varm och stina kom i mars. han fick ha öppet fönster december, januari och februari, burrr. konstigt det där, för så fort hon kom ut höll jag på att frysa ihjäl... puss

2008-10-13 @ 14:52:07
Postat av: Den blivande pappan Tony

Jag måste då erkänna att ja sitter å ler. Å då menar jag ler så de är tur man har öron. Riktigt kul att läsa om hur det är "på den andra sidan":D



Känns dock bra att ja inte är någon fryslort och att mitt <3 har kommit mig närmare till hatet mot värmen:D

Å så samtidigt så sitter ja dock å småskakar på huvudet. pga kvinnors utseende fix... Husbandet kanske vart mer förvånad av showen än av de han såg. Vi fattar meeeeeeeer än va ni tror;9

2010-06-30 @ 16:57:22
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback