Dagens gnäll....

Förlåt...men nu måste jag gnälla av mig lite igen, o vilken tur att det här är min blogg o att jag får skriva va tusan jag vill här. Jag behöver bröka ur mig känner jag......

ALLTSÅ, jag blir så in i helvetes trött på alla gloapor.....idag har jag vart på stan med min kompis Kattis. Skittrevligt med lite fika o sånt smått o gott. Sen föreslog hon att vi skulle gå på stan lite..... okej. Jag drog mig nästan lite för det eftersom jag den senaste tiden känt mig så jäkla uttittad var vi än är....

Men allvarligt talat nu...... är det så in i helvetes faschinerande med en gravid tjej????

Vad exakt är det man tittar på????

O vad exakt är det man glor så jäkligt på så man knappt kan slita sig med blicken???

Jag försöker sätta mig in i situationen själv nu, som ICKE gravid.... o jag kan fan inte minnas att jag glott så överjävligt på nån som är gravid.

Det är skitjobbigt..... jag tycker verkligen det. ´Det känns som att folk tycker att det är OKEJ att tok-glo på en som är gravid. Men vet ni, det ÄR det inte.... man känner sig uttittad precis som alla andra skulle göra om nån stirrade på er.

Om det nu är så att man tittar för att man tycker det är vackert så behöver man ju inte stirra ihjäl sig.... slå ett öga bara, sen får det va bra.

Om man nu tycker att fy fan så äckligt med sån stor mage, så ge fan i o titta alls.....

Men vet ni, jag lider verkligen av det här.... jag tycker det e jobbigt att bli så uttittad. Det kan nog bero på att jag inte riktigt är tillfreds med mig själv nu, inte bara kroppsligt utan att allt är lite jobbigt. Jag har svårt att gå bra (då menar jag som vanligt, jag måste vagga lite för det gör så förbannat ont o gå), jag blir andfådd av allt..... osv, orkar inte ens gå in på allt. Men ni hajjar va??



Några saker jag verkligen ska tänka på i framtiden som ICKE GRAVID!!!

* Jag ska ALDRIG kladda på nån gravid tjejs mage som jag bara känner litegrand, jo kanske...men då skulle jag fråga först!!

* Jag ska ALDRIG kommentera hennes graviditet, typ hennes storlek på mage, hennes sätt att gå, hennes mående eller nåt överhuvudtaget. Jo...jag ska bara säga att jag tycker att hon är vacker. Det är det enda!!

* Jag ska ALDRIG säga "Oj, är det såååå länge kvar" när hon berättar hur många veckor hon har kvar till beräknad födsel.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kloka "att-tänka-på-när-man-inte-är-gravid-ord"! Finns väl inget värre än då helt okända personer kommer fram o klappar på ens mage o säger massa "dullidull-saker" om den kommande bebisen..Eller då någon kommenterar hur liten/stor magen är "oj jag som trodde du skulle föda i morgon eftersom du har världens största mage" eller "oj då..då måste du ju ha en liten mage för att ha gått så lång tid" suck Men i slutänden så är jag rätt säker på att ingen säger ngt av detta av ondo..det låter nog "värre än vad det är" o speciellt då gravidhormonerna är i omlopp ;)

2008-10-01 @ 23:56:38
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Malla

Hahha... Gumman! Mallas standardlösning.. Håller även på så´na här problem.. Skjut fanstygen bara! Blås lite coolt i pistolmynningen och shoppa vidare! ;-)



Pok



Mallaskaverkligentänkasigförnärjagkläckerurmigtillnågongravidbralla

2008-10-02 @ 07:25:24
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Johanna

Det där känner jag igen från jag var gravid. Så störande. Visst kan man slänga ett öga på en gravid mage just för att det är vackert men inte skulle jag rå glo. / Johanna

2008-10-02 @ 11:20:39
URL: http://missyngve.blogg.se/
Postat av: A

Förstår din känsla precis (har en son på två år så jag minns graviditeten ganska bra ;) ).



En annan sak som retade mig väldigt mycket, var när han väl fötts. Det ENDA folk frågade om, kändes det som, var "Jaha, sover han hela nätterna då?".

Och så alltid ett litet "hånleende" som om de högst av allt önskade att jag skulle tycka allt var skitjobbigt. Och som om det var någon slags tävling jag skulle vara med i där det gällde att ha bäst sovande barn. Bläää!

2008-10-02 @ 15:44:05
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Blickarna var inte det värsta, utan alla som ansåg min mage var allmän egendom som man fick klappa och röra hur som helst, kända som okända personer.



Eller alla frågor då Mini var född, "hur går det med amningen" " sover hon som hon ska om nätterna"



Eller alla som var självutnämnda experter inom barnområdet som kom med "råd och dåd" om precis allt hur jag skulle göra ditten och datten.

2008-10-03 @ 20:30:20
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback